حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان:

مانورهای تخصصی پدافند غیرعامل برگزار می‌شود

مانورهای تخصصی پدافند غیرعامل برگزار می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان گفت: مانورهای تخصصی پدافند غیرعامل در لرستان برگزار می‌شود.

به گزارش سفیرافلاک پدافند غیرعامل به عنوان یک اقدام دفاعی با رویکرد صیانت از مردم و حفاظت از زیرساخت‌ها است که می‌توان تهدیدات نوین دشمن را با آمادگی و برگزاری مانورهای تخصصی، خنثی کرد.

امین گودرزی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به هفته پدافند غیرعامل اظهارداشت: با توجه به اهمیت پدافندغیرعامل برای این هفته بالغ‌بر ۳۰۰ برنامه و طرح در استان لرستان برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، برگزاری مانورهای تخصصی است.

وی افزود: پدافند غیرعامل همان دفاع بدون سلاح است که متولی حفاظت از زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات در هر سطحی است و در هر سطحی که نگاه کنیم، این نهاد برای دفاع در برابر تهدیدات در بخش‌های مختلف تلاش می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان تصریح کرد: اقدامات پدافند غیرعامل در واقع مجموعه‌ای از اقدامات دفاع بدون سلاح است که باعث کاهش آسیب پذیری و دفاع بوده لذا همه دستگاه‌ها و زیرساخت‌ها را در بر می‌گیرد.

گودرزی با اشاره به اینکه ۱۱ کارگروه اصلی در این راستا وجود دارد، گفت: این کارگروه‌ها در بخش‌های مختلفی تعریف شده که با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی و آمادگی لازم می‌توانند دفاع در برابر هر نوع تهدیدی را داشته باشند.

وی عنوان کرد: در کل کشور ارتقاء و پایداری امنیت ملی به نحوی است که نیروهای مسلح به بازدارندگی رسیده‌اند و امروز دشمن در عرصه‌های دیگری وارد شده و تهدیدات نوین را در دستور کار قرار داده لذا دفاع در این لایه‌ها نیازمند اقدامات تخصصی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از