حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

نمایندگان منتخب از دخالت در انتصابات اجتناب کنند

نمایندگان منتخب از دخالت در انتصابات اجتناب کنند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: همکاری نمایندگان باهم بدون دخالت در عزل و نصب از نکاتی است که منتخبان این دوره باید به آن پایبند باشند و مردم نیز نباید از نمایندگان کارهای فراقانونی بخواهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: هرکسی نسبت به برگزاری انتخابات اعتراضی دارد، باید در سامانه ثبت کند که معترضان باید مدارک خود را در این سامانه بارگذاری کنند، تعیین سلامت و یا عدم سلامت در اختیار شورای نگهبان است.

وی افزود: عده‌ای اعتراض دارند که فلان سازمان، برخی از کارکنانش دخالت‌هایی داشتند که همه را به شورای نگهبان ارائه دهند و انتظار داریم شورای نگهبان و ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، سخنان شفاهی را هم بشنوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: در دوره یازدهم ۶ نفر جدید به‌عنوان نمایندگان استان لرستان وارد شدند و کمیته رصد و رسیدگی به تخلفاتی ایجادشده تا به وظیفه قانونی خود عمل کند و کلیپ‌هایی در فضای مجازی وجود دارد که باید بررسی شود و تائید و یا تکذیب آن‌ها اعلام گردد.

وی تصریح کرد: دخالت در برخی عزل و نصب‌ها و عدم ملاحظه چنین پیامدهایی و ناتوانایی در انجام کار که بر عهده یک مسئول قرار داده می‌شود، بسترهایی را فراهم می‌کند که آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند و گاهی فشارهایی وارد می‌شود تا مسئولی را از جایی به‌جایی دیگر منتقل می‌کنند که نشان‌دهنده این است که این فرد هرچه بتواند برای ماندگاری خود انجام می‌دهد.

شاهرخی گفت: همکاری نمایندگان باهم بدون دخالت در عزل و نصب از نکاتی است که منتخبان این دوره باید به آن پایبند باشند و مردم را نباید از نمایندگان کارهای فراقانونی بخواهند و هرزمانی مشاهده کردید منتخبی در مسیری قرارگرفته که به پیشرفت منتهی نمی‌شود به‌صورت گروهی از او مطالبه منطقی شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به ماه رمضان گفت: ماه رمضان فرصتی است که مردم با کلام خدا اُنس بگیرند و آیه‌های قران را در زندگی خود وارد کنند و طرح «مسطورا» نیازمند این است که همه فعالان قرآنی، نهادهای فعال در امور قرآنی و مؤسسات قرآنی با مشارکت و هم‌افزایی این طرح را عملی نمایند.

وی با اشاره به سالروز رحلت فرزند امام راحل بیان کرد: پس از ارتحال فرزند بزرگ امام(ره) در کنار پدر بودند و خدمات قابل‌توجهی را برای نظام اسلامی انجام دادند.

شاهرخی بیان کرد: دوم فروردین هم سالروز حمله رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه است که منجر به شهادت جمعی از روحانیون و طلاب شد و نسل جوان این تاریخ را به‌دقت مطالعه کند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: ایشان نخستین زن مسلمان بود و همه داشته‌های مادی خود را برای پیشرفت اسلام هزینه کرد.

وی با اشاره به امر حجاب و عفاف بیان کرد: حجاب گوهر پاکی است که دختران و بانوان ما به آن مزین هستند ولی حیله‌گران بی‌حیا، برای آن طراحی توطئه دارند و باید هوشیار باشیم و مسئولان هوشیارتر باشند البته تذکر لسانی به‌عنوان امری لازم محفوظ است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از