حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/02/30 شمسی | 2024/05/19 میلادی
کارشناس مسائل دینی:

ماه رجب فرصتی برای خودسازی است

ماه رجب فرصتی برای خودسازی است

کارشناس مسائل دینی گفت: ماه رجب فرصتی برای خودسازی و آماده شدن برای ورود به شعبان و رمضان است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیریایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به فرارسیدن ایام ماه رجب، اظهارداشت: ماه رجب یکی از بزرگترین و با عظمت‌ترین ماه‌های قمری است که حتی قبل از اسلام هم به این ماه توجه ویژه‌ای می‌شده است و بعد از ظهور اسلام، پیامبر اکرم(ص) از جانب خدا مامور شد تا اعلام کند که این ماه محترم شمرده شود.

وی رجب را مقدمه‌ای برای ماه شعبان و رمضان برشمرد و افزود: رجب ماه خداست تا جایی که خدا فرموده هر کسی یک روز از این ماه را روزه بگیرد، یک سال از جهنم دور می‌شود و در آیات و روایات زیادی به اهمیت این ماه و اعمال ویژه ماه رجب سفارش شده است.

کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: ماه رجب فرصتی برای خودسازی است که انسان می‌تواند از این فرصت برای خودسازی استفاده کند و خود را برای ماه شعبان و رمضان آماده نماید و اوج اخلاص و بندگی را نشان دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پیریایی یادآور شد: خداوند به دلیل اینکه انسان‌ها در این ماه ساعت‌ها و لحظاتی را بندگی کنند و مشغول به عبادت شوند، عظمت بخشید چرا که با انجام اعمالی که ذکر شده و بندگی کردن می‌توان کاری کرد که خداوند انسان را بیامرزد و به راه راست هدایت نماید.

وی با اشاره به مناسبت‌ها و ولادت‌های ویژه این ماه، بیان کرد: این ماه سالروز ولادت امام علی(ع)، امام محمدباقر(ع) و بعثت پیامبر(ص) است که نشان از اهمیت ویژه این ماه دارد البته از دیگر مناسبت‌های این ایام، اعتکاف و شب لیله‌الرغائب است که بهترین فرصت برای بندگی و حیاتی نو است.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: این ماه دارای خیرات و برکات بسیار زیادی است که باید از هر لحظه آن به خوبی استفاده کرد و بهترین توشه‌ها را برای آخرت برداشت و بندگی خالصانه را نشان داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از