حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس مسائل دینی:

مبعث تکمیل علم و کمال انسان است

مبعث تکمیل علم و کمال انسان است

کارشناس مسائل دینی گفت: مبعث پیامبر خدا، تکمیل علم و کمال انسان بوده و پیام مبعث تا قیامت جاودانه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیریایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به مبعث پیامبر(ص) اظهارداشت: مبعث پیامبر(ص) یکی از اتفاقات بزرگ عالم بشریت است که خداوند اراده می‌کند تا پیامبری برای هدایت بشر بفرستد لذا خدا اراده کرده بود که با پیامبر(ص) در مورد موضوعات مهم صحبت نماید که این خود نشان‌دهنده اهمیت بعثت است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در بعثت مورد توجه قرار دارد این است که انسان برای خدا مهم است چرا که برترین موجود است از نظر اینکه رنگ خدایی به خود بگیرد و حق هم همین است از همین رو مبعث در بین مسلمانان از اهمیت خاصی برخوردار است و به عنوان یکی از اعیاد، جشن گرفته می‌شود.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) آخرین پیامبر و افضل همه پیامبران است و خداوند آنقدر به ایشان عظمت داده که می‌تواند در جایگاه هدایت بشر قرار گیرد، البته قبل از پیامبر(ص) پیامبرانی هم بودند ولی همه آن‌ها مقدمه ظهور پیامبر(ص) برای پیامبری بوده و حضرت محمد(ص) از جهت شخصیت و شأن در جایگاه بسیار رفیعی قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیریایی با اشاره به کتاب پیامبر(ص) عنوان کرد: قرآن کتاب رسول خدا بود که از همین طریق وحی را دریافت نمود و نشان داد که محتوای قرآن با محتوای سایر کتاب پیامبران متفاوت است چراکه محتوا و مفاهیم این کتاب آسمانی برای تمام نسل‌های بشری تا قیامت بسیار آموزنده و سعادت‌بخش است.

وی گفت: هر کسی که از آموزه‌های قرآن بهره بُرد، به سعادت رسید و نافرمانی از این کتاب موجب گمراهی انسان می‌شود از همین رو پیامبر خدا همیشه بر بهره‌گیری از قرآن به اُمت تأکید داشتند چرا که خداوند همه پیام‌های خود را از طریق قرآن به انسان‌ها اعلام نمودند.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه مبعث، کمال و بلوغ انسان است، خاطرنشان کرد: مبعث پیامبر اکرم(ص) تکمیل‌کننده علم و کمال انسان است و این پیام مبعث تا قیامت، جاودانه است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از