حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/14 شمسی | 2024/08/04 میلادی
امامان جمعه لرستان تاکید کردند:

مجازاتی سخت در انتظار رژیم صهیونیستی

مجازاتی سخت در انتظار رژیم صهیونیستی

ائمه جمعه لرستان با گرامیداشت یاد شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفتند: مجازاتی سخت در انتظار رژیم صهیونیستی است و این خونخواهی از شهید هنیه وظیفه همه امت اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهروز شمسی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: دشمن منحوس و پلید رژیم صهیونیستی بداند هرزمانی سرداری از جبهه مقاومت به شهادت رسیده این محور نشان داده، سرداری بالاتر جای او آمده و ضربه سختی به دشمن وارد می‌شود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی نشان داد به هیچ‌یک از قواعد بین‌المللی پایبند نیست و کسانی که در این جنایت شریک هستند و شهادت ۴۰ هزار نفر از غزه توسط این جنایتکاران، نمونه‌ای از جنایات آن‌هاست و کنگره آمریکا از این جنایت حمایت می‌کند و برای جنایات آن‌ها را تشویق می‌کند ولی محور مقاومت این غده سرطانی را از روی زمین خواهد برچید و وعده الهی محقق می‌شود و انتقام از آن‌ها گرفته خواهد شد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به ۱۲ مرداد اولین انتخابات مجلس خبرگان عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران انتخابات برای تشکیل مجلس خبرگان برگزار شد و نمایندگانی در این مجلس با رأی مردم انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی است که استقلال و آزادی تا زمانی که بر اساس کرامت انسانی باشد، دولت و حکومت اسلامی موظف است این‌ها را فراهم کند.

شمسی‌فر یادآور شد: ۱۶ مرداد سالروز بمباران هیروشیما است که توسط کسانی صورت گرفت که مدعی حقوق بشر هستند و در عمل با بمب اتم ۱۶۰ هزار انسان را به قتل می‌رساند.

وی با اشاره به ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: خبرنگاران در برابر دروغگویی دشمنان ایستاده و دستاوردها را به‌خوبی بیان می‌کنند و این خبرنگاران با انتشار حقایق و برملا کردن نقشه دشمن به‌خوبی به رسالت خود عمل می‌کنند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد بیان کرد: ۱۸ مرداد سالروز گرامیداشت شهدای مدافع حرم است که این عزیزان جلوی تکفیری‌ها را گرفتند و جانانه دفاع کردند و در برابر دشمن ایستادند.

 

اقتدار جبهه مقاومت با شهادت هنیه مضاعف شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد، اظهار داشت: با شهادت اسماعیل هنیه، خون تازه‌ای در رگ‌های جوانان به جوش آمده و به دشمن سیلی سختی خواهند زد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی گمان کرده با به شهادت رساندن مجاهدان جبهه مقاومت می‌تواند به اهداف خود برسد ولی این اقدام اقتدار جبهه مقاومت را مضاعف خواهد کرد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به سالروز حقوق بشر عنوان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی فقط شعار حقوق بشر را سر می‌دهند ولی به آن عمل نمی‌کنند که نمونه آن شهادت انسان‌های بی‌گناه غزه است لذا باید حقوق بشر اسلامی در جهان شکل گیرد.

وی شهید صارمی را خبرنگاری متعهد برشمرد و تصریح کرد: ۱۷ مرداد سالروز شهید صارمی به‌عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری شده که الگویی برای همه خبرنگاران است که با تأسی از این شهید در مسیر خبرنگاری به رسالت خود عمل کنند.

حسینی با اشاره به‌روز مدافعان حرم، ادامه داد: داعشیان با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایت‌های زیادی انجام دادند که مدافعان حرم با تقدیم جان خود ایستادند و اجازه ندادند دشمن به هدف خود برسد.

امام جمعه بروجرد به مشکلات نساجی اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته این واحد تولیدی یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته و علاوه بر این نیز تسهیلات دریافت کردند و لازم است دستگاه قضایی و بازرسی ورود پیدا کنند و پیگیر مسئله باشند.

وی خاطرنشان کرد: بروجرد با کمبود پزشک همراه بوده که لازم است مسئولان علوم پزشکی به این موارد توجه کنند و پیگیر مسئله باشند.

 

 ضرورت چاره‌اندیشی مسئولان در برابر افزایش اجاره‌بهای مسکن

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: اعتماد مردم، سرمایه بزرگی است که بایستی همواره آن را حفظ کرد، امام علی(ع) در نهج‌البلاغه خطاب به مالک اشتر فرمودند: در میان واجبات الهی هیچ حقوقی بالاتر از وفای به عهد نیست؛ مسئولان اگر قول و پیمانی می‌دهند بایستی به آن عمل کنند.

وی با اشاره به اولویت‌های اقتصادی دولت چهاردهم، افزود: دولت و مجلس با مجموعه‌های مختلف، دست‌به‌دست هم دهند که مشکل اقتصاد را حل کنند، الآن نرخ بیکاری هشت درصد است، رهبری انقلاب فرمودند از نظر شرایط فعلی حل مسائل اقتصادی مردم بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه کوهدشت عنوان کرد: بایستی ارزش پول ملی افزایش یابد، بایستی این مورد در دستور کار دولت قرار گیرد، درآمد ارزی زیاد شود باکیفیت تولید رابطه دارد، اگر این محقق شود و تولید باکیفیت زیاد شود واردات کمتر می‌شود.

وی تصریح کرد: بایستی فضای تولیدی کشور را با همدلی و اتحاد باکیفیت تولید تقویت کرد، این کار در کشور بسیار مهم است و ارزش پول ملی افزایش خواهد یافت.

طهماسبی با اشاره به لزوم کنترل تورم در جامعه، گفت: بایستی شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگاه‌های تولیدی زودبازده تقویت و حمایت شود.

امام جمعه کوهدشت بیان کرد: در برنامه هفتم، رئیس‌جمهور یکی از افراد فعال در تدوین این برنامه بوده است و یکی از شعارهای وی اجرای این برنامه و همچنین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به‌ضرورت پیاده‌سازی برنامه هفتم توسعه، گفت: وقتی ارزش پول ملی زیاد شود، این یعنی خدمت به کشور و اینکه بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ ان‌شاءالله دولت جدید کابینه‌ای ارزشی و متعهد انتخاب کند.

طهماسبی ضمن محکوم کردن ترور فجیع شهید اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی، گفت: این اقدام با پاسخ کوبنده نیروهای مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مواجه خواهد بود، ما مصمم برای پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی هستیم.

امام جمعه کوهدشت بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با مهارت‌های مناسب در شهرستان به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد، مردم امروز به‌شدت از افزایش اجاره‌بها مسکن گلایه‌مند هستند، بایستی مسئولان در این زمینه فکری برای جلوگیری از افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها داشته باشند، چراکه این مسئله موجب نگرانی مردم و فشار به آنان شده است.

 

صهیونیست سفاک ثابت کرد شر مطلق است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سپهوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ازنا با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار داشت: این فرهنگ خدادای که به برکت انقلاب اسلامی در مردم ما نهادینه‌شده موجب ناامیدی براندازان و دشمنان اسلام خواهد شد و بایستی مراقبت کنیم در زندگی تقویت شود.

وی ضمن تبریک و تسلیت شهادت مهمان عزیز ایران رهبر جنبش حماس و فرمانده حزب‌الله شهید فؤاد شکر، افزود: مسئولیت این ترور متوجه رژیم صهیونیستی همان باند جنایتکاری است که نه می‌توان نام دولت روی آن گذاشت و نه در چارچوب هیچ‌کدام از قوانین بین‌المللی قرار دارد.

امام جمعه ازنا عنوان کرد: صهیونیست سفاک ثابت کرد شر مطلق است و با پشت پا زدن به شئونات اخلاقی و قوانین بین‌المللی مهمان رسمی کشور ما را در غربت به شهادت رساند. شخصیتی که عده کثیری از خانواده‌اش به دست همین رژیم جعلی شهید شده بودند.

سپهوند ضمن اشاره به مرسوم نبودن چنین جنایتی در دنیا گفت: این اقدام وقیحانه امنیت ما و تمامیت ارضی ایران را زیر سؤال برده تا جایی که موجبات رعب و اضطراب دیگر میهمانان ما را رقم‌زده که چنین وضعیتی برای ایران غیرقابل‌تحمل است.

امام جمعه ازنا خاطرنشان کرد: رژیم غاصب ازآنجایی‌که در مواجهه مستقیم ناتوان است و قبلاً با پاسخ کوبنده ایران در وعده صادق شکست‌خورده همچون سابق دست به ترور بزدلانه و وقیحانه فرماندهان و رهبران مقاومت زده است

وی «ولی‌ِ دم» این مجاهدِ شهید را، محور مقاومت و در رأس آن‌ها ایران اسلامی و مقام معظم رهبری دانست و گفت: ان‌شاءالله با پاسخ محکم‌تر، جدی‌تر و پشیمان‌کننده در این رابطه نیز بازدارندگی مؤثر ایجاد خواهد شد.

سپهوند با تأکید بر وحدت رویه، به مردم سفارش کرد از تحلیل‌های سطحی در مورد نفوذ اشخاص و نحوه شهادت این عزیزان خودداری کنند. چراکه پشتوانه‌های سیاسی ما حمایتی است برای قاطعیت رزمندگانمان در پاسخ به این جنایت.

وی گفت: ان‌شاءالله این دلسوزی‌ها و بغض و کینه به دشمن در دل ما راسخ باشد تا بتوانیم در صورت لزوم در راه دفاع از مظلومین و تمامیت ارضی کشورمان و محور مقاومت، ثابت‌قدم بمانیم.

 

اهمیت مدیریت فضای مجازی

حجت‌الاسلام مراد امیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته الشتر اظهار داشت: شهادت اسماعیل هنیه یار صدیق حاج قاسم، مرد مقاومت جهان اسلام را بر امت اسلامی، کشور ایران و مردم غزه تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: بایستی از افکار را در برابر فریب دشمن در فضای مجازی مراقبت کرد، چراکه دشمن درصدد زیر سؤال بردن نیروهای امنیتی و دولت تازه شکل‌گرفته و نوپای ما و همچنین ناامن جلوه دادن کشور می‌باشد.

امام جمعه الشتر با بیان اینکه شیعه اهل تزویر نیست، عنوان کرد: سابقه شیعه به کنار علقمه برمی‌گردد، همان زمان که دشمن در روبه‌رو شدن با اهل‌بیت(ع) ناتوان بود اما تزویر می‌کرد؛ ولی شیعه اهل تزویر نیست و خواهیم دید که دشمن جنایتکار صهیونیستی پاسخ سخت و دردناکی را در زمان و مکان مناسب دریافت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: عدالت، آزادی و مبارزه با ظالمان و ستمگران از جمله آرمان‌های اهل‌بیت(ع) است که وظیفه ما شناساندن آن به جهانیان است چراکه دشمنی دشمنان اسلام با امت اسلامی همین آرمان‌ها و افکاری است که جهان را بیدار کرده و این بیداری موجب شد که همه ما متوجه وجود وجدان‌های پاک پراکنده در عالم شویم.

وی با اشاره به‌روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، بیان کرد: اگر بخواهیم ابعاد عظمت کار مدافعان حرم را بدانیم و بسنجیم لازم است به حرکتی توجه کنیم که در دنیا در حال شکل گرفتن است و مردمانی از سراسر دنیا به دفاع از حرم و آرمان‌ها و افکار اهل‌بیت(ع) برخاسته‌اند، افکاری که کهنه نمی‌شوند و دنیا برای همیشه تشنه‌ی آن‌هاست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از