حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/08/07 شمسی | 2024/10/28 میلادی
معاون سلامت آموزش و پرورش لرستان مطرح کرد:

کمبود ۶۰۰ مراقب سلامت در مدارس لرستان

کمبود ۶۰۰ مراقب سلامت در مدارس لرستان

معاون سلامت آموزش و پرورش لرستان گفت: مدارس استان لرستان با کمبود ۶۰۰ مراقب سلامت روبرو است.

امین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: یکی از نکات مهم در مدارس، بحث بهداشت و نظارت بر بخش‌های مختلف است که در این راستا مربیان بهداشت نقش مهمی دارند.

وی افزود: در حال حاضر در مدارس استان لرستان ۶۰۰ مراقب سلامت وجود دارد که این مراقبان در مدارس شهری فعالیت دارند و مدارس روستایی هم نیازمند مراقب سلامت است از همین رو مدارس استان با کمبود ۶۰۰ مراقب سلامت روبرو است.

معاون سلامت آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: مراقبان سلامت بر بوفه مدارس و بررسی وضعیت جسمی دانش‌آموزان نظارت دارند که بعد از ایام کرونا اغلب دانش‌آموزان با مشکل اضافه وزن همراه شده‌اند که این مربیان، ورزش و تغذیه مناسب را اعلام می‌کنند و با رعایت این موارد مشکل اضافه وزن کاهش می‌یابد.

جمشیدی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم در مدارس، نظارت بر بوفه است که بوفه‌های مدارس حق عرضه خوراکی‌های مضر مانند چیپس و پفک را ندارند و می‌توانند خوراکی‌های سالم را عرضه نمایند.

وی با اشاره به روش‌های جدید معلمان تربیت‌بدنی در مدارس، بیان کرد: ۹۰۰ نفر از معلمان ورزش مدارس دوره‌های جدید تربیت‌بدنی در مدارس را فرا گرفتند که در این دوره، ایده‌ها و اقدامات نوین ورزشی برای دانش‌آموزان به اشتراک گذاشته شد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از