حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
یادداشت؛

مردمی‌ترین انقلاب تاریخ

مردمی‌ترین انقلاب تاریخ

حجت‌الاسلام محمد علی‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد نوشت: امام خمینی(ره) با نگاه الهی و آینده‌نگری انقلاب را در روز ۱۲ فروردین به همه‌پرسی عمومی گذاشت که مردم به آن رأی دهند تا این انقلاب مردمی‌ترین انقلاب تاریخ شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، انقلاب ما مردمی‌ترین انقلاب تاریخ است آحاد مردم در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ رژیم فاسد و ستمشاهی را سرنگون کردند و خواهان انقلاب و تغییر بودند.

در آن زمان مسلم بود که مردم پای کار انقلاب هستند اما امام خمینی(ره) در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ یعنی به فاصله کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نوع حکومت را در یک فضای کاملاً آزاد به همه‌پرسی می‌گذارد.

در ۱۲ فروردین مهر تائیدی از طرف مردم بر انقلاب گذاشته شد، در این همه‌پرسی بالاترین نصاب در همه انتخابات‌ها و همه‌پرسی‌ها برگزار شده به ثبت رسید و این موضوع برای همیشه در تاریخ حک شد. 

امام خمینی(ره) با دید الهی و مشی پیامبرگونه خود مانع سوءاستفاده‌ها شد زیرا ممکن بود که بعدها عده‌ای بگویند از اول طرفدار انقلاب اسلامی نبودیم بلکه به دلیل رهایی از ظلم و ستم دوران پهلوی و شاهنشاهی به صف انقلابیون پیوسته‌ایم. 

امام(ره) انقلاب را بعد از پیروزی به همه‌پرسی می‌گذارد که خلوص و عیار انقلاب را در یک همه‌پرسی نشان دهد، درصد بالای رأی مردم به جمهوری اسلامی تائید و پایه محکمی برای انقلاب شد که ان‌شاءالله منجر به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) می‌شود. 

امام(ره) آنچنان پایه‌های این انقلاب را محکم بست که فتنه‌ها و مشکلات بعدی که هر کدام در عصر، سال و روز خود متناسب با شرایط رنگ عوض می‌کنند و تمام دژخیمان و مستکبران عالم نتوانسته‌اند به آن گزندی وارد کنند. 

با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها انقلابی که امام(ره) آن را طراحی و تصویب کرد چون ریشه در اعماق و باورهای مردم دارد کماکان محکم ایستاده و به آرمان‌های آن ذره‌ای خلل وارد نشده است.

ممکن است در جریان انقلاب عده‌ای به ناحق به جایگاهی رسیده باشند و جایگاه آن‌ها باعث دلخوری مردم شود اما اصل انقلاب قطعاً جریان نورانی است که راه خود را پیش می‌برد و در آیات و روایات به انقلاب ما به عنوان مردمی‌ترین انقلاب وعده داده شده است.

امام(ره) با نگاه الهی و آینده نگری انقلاب را در روز ۱۲ فروردین به همه‌پرسی عمومی گذاشت که مردم به آن رأی دهند تا این انقلاب مردمی‌ترین انقلاب تاریخ شود.

اراده مبتنی بر ایمان و خلوص مردم انقلاب را ایجاد و رژیمی فاسد را سرنگون کرد تا انقلابی مبتنی بر نگاه مردم سالاری دینی که ریشه در اعماق و باورهای مردم دارد، شکل بگیرد و این اراده عامل بقاء و تداوم جریان انقلاب شد.

نقش مردم در ایجاد انقلاب و در همه‌پرسی قانون‌اساسی از ابتکارات امام(ره) بود، ثمرات و برکات نگاه بلند امام(ره) منتهی به این شده که مردمی‌ترین انقلاب تاریخ با وجود هجمه‌ها و هزینه‌های بی‌سابقه دشمن همچنان روی آرمان‌هایش ایستادگی کند.

عامل ایجاد این انقلاب اراده ایمانی مردم و رهبری امام خیمنی(ره) بود، امام(ره) با یک نگاه تیزبین و ژرف‌نگری انقلابی سرنوشت انقلاب را به دست مردم سپرد و با برگزاری همه‌پرسی و انتخابات‌های متعدد این انقلاب به صورت غیر مستقیم به دست مردم اداره می‌شود.

انتخابات بالاترین نمود مردم سالاری دینی است، انقلاب ما توسط مردم اداره می‌شود و مشابه این سازو کار را در نظام‌های سیاسی و حکمرانی‌های موجود در سراسر جهان نمی‌بینیم.

بر اساس آیه قرآن خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آن‌ها خود تغییر دهند یعنی اراده جمعی مردم بر تجهیزات پیروز است این اراده جمعی قطعاً منتهی به یک دژ محکمی خواهد شد که هیچ چیز بر آن اثر نمی‌کند. 

انقلاب ما انقلاب زور، تزویر و ریا نبود بلکه انقلاب ما با اراده‌ ایمانی و خواسته مردم شکل گرفت این خواسته مبتنی بر خداخواهی، اسلام خواهی و قرآن خواهی بود و هنوز این اراده پشت نظام و انقلاب است.

در اغتشاشات گذشته با استفاده از چند سرویس جاسوسی جنگ جهانی علیه ما انجام گرفت اما اراده ایمانی مردم و رهبری الهی باعث شد تمام مستکبران عالم کنار بروند.

انقلاب با اقتدار هنوز پابرجاست چون مردم محکم در صحنه ایستاده‌اند و تا زمانی که دو عنصر اراده مردم و رهبری در کنار هم وجود دارند این انقلاب در برابر مستکبران عالم ضعیف نمی‌شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از