حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یک استاد دانشگاه:

مردم ایران رنج ۸سال دیپلماسی ضعیف را می‌کشند

مردم ایران رنج ۸سال دیپلماسی ضعیف را می‌کشند

یک استاد دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران و مردم ما وارث هشت سال دیپلماسی ضعیف شدند و اکنون مردم ما رنج ندانم کاری آن هشت سال را می‌کشند.

ناصر طرهانی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو با دو‌ تفکر مختلف مواجه هستیم، اظهار داشت: یک تفکر معتقد هستند باید گوش به فرمان کدخدا باشیم و راه حل مشکلات را تکیه بر فرهنگ و منابع بیرون از جمهوری اسلامی ایران می‌بینند، در مقابل تفکر اول تفکر دیگری وجود دارد که معتقدند با تکیه بر منابع و ظرفیت داخلی و فرهنگ ایرانی اسلامی می‌توانیم به پیشرفت‌های بزرگ و شگرفی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به تحریم‌ها، افزود: در انقلاب ثابت کردیم بدون تکیه بر بیگانه در مدتی که ایران تحریم بوده است پیشرفت‌های شگفت انگیزی در زمینه‌های مختلفی مانند کشاورزی، پزشکی، هسته‌ای، نظامی و دیگر موارد به دست آورده‌ایم که اگر تحریم نبودیم شاید صد سال دیگر به این‌ها دسترسی پیدا نمی‌کردیم و همه این پیشرفت‌ها با تکیه بر منابع داخلی، خودباوری و اعتماد به جوانان نخبه کشور به دست آمده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: الگویی برای همه بشریت شکل گرفته که سایر ملت‌ها و مستضعفان جهان از آن الگوبرداری کنند، مردم ما می‌دانند که بیشتر از این فشار روی آن‌ها نخواهد بود یعنی ما در آخر تحریم‌ها قرار داریم اما همچنان سرافراز ایستاده‌ایم و تسلیم نخواهیم شد.

طرهانی‌نژاد عنوان کرد: در مذاکرات و برجام تمام تعهدات ایران انجام شد و امروز ما طلبکاریم، وقتی از موضع اقتدار حرف می‌زنیم دشمن می‌بیند ما ضعف نداریم در نتیجه آن‌ها به ما امتیاز می‌دهند.

وی یادآور شد: در یک دیپلماسی هشت سال التماس کردیم اما چیزی به ما نرسید و نه تنها ارزانی به کشور نیامد بلکه قیمت‌ها به طور بی‌سابقه‌ای حدود ۶۰۰ برابر افزایش پیدا کرد و متأسفانه میراث آن در دولت شهید رئیسی باقی ماند.

این استاد دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران و مردم ما وارث هشت سال دیپلماسی ضعیف شدند، اکنون مردم ما رنج ندانم کاری آن هشت سال را می‌کشند و آن‌ها اکنون خیال دارند با کمک بیگانه و دیگران دولت سوم را تکرار کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از