حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون درمان شبکه بهداشت بروجرد:

مرکز غیرمجاز کاشت مو در بروجرد پلمب شد

مرکز غیرمجاز کاشت مو در بروجرد پلمب شد

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: در پی بازرسی‌های صورت گرفته، مرکز غیرمجاز کاشت مو در بروجرد پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» مهدی زارعی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در پی بازرسی‌های صورت گرفته، یک مرکز غیرمجازِ کاشت‌ مو در بروجرد پلمب و متخلفان به مراجع ذی‌صلاح قضایی معرفی شدند.

وی افزود: این مرکز غیرمجاز اقدام به ارائه خدمات کاشت‌ مو، اَبرو و زیبایی کرده بود که شناسایی شد و پس از تنظیم صورت‌ جلسه و تشکیل پرونده، به مراجع ذی‌صلاح قضایی ارجاع داده شد.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد تصریح کرد: کاشتِ مو در این مرکز، توسط چند نفر کارآموز فاقد صلاحیت علمی و مدعی داشتن مدرک پزشکی انجام می‌شد که مراجعه‌کنندگان تصور می‌کردند کاشت‌ِ مو توسطِ پزشک انجام می‌شود.

زارعی بیان کرد: براساس بخشنامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص کاشت مو، پزشکان واجد شرایط جهت انجام کاشت‌ مو و متخصصان پوست، جراحان پلاستیک و جراحان سر و گردن می‌باشند که دانشِ کافی در زمینه بیماری‌های پوست و مو را دارند.

وی بیان کرد: درمانگاه‌های تخصصیِ پوست و مو، مراکز جراحی محدود و بیمارستان‌‌هایی که بخش پوست با مسئولیتِ متخصص پوست دارند، می‌توانند خدمات ارائه دهند و انجام کاشت‌ مو توسط پزشکان عمومی و تخصص‌های غیرمرتبط در مطب‌ها، غیرمجاز است و در صورت انجام کاشت مو توسط افراد غیرمجاز، برابر با قوانین و مقررات مربوطه برخورد خواهد شد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از