حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
امام‌جمعه موقت کوهدشت:

مسئله انتخابات حق‌الناس است

مسئله انتخابات حق‌الناس است

امام‌جمعه موقت کوهدشت گفت: مسئله انتخابات نیز حق‌الناس است و شرکت حداکثری در آن‌یک وظیفه‌ای واجب و همگانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام محمدرضا سبحانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهارداشت: اگر کسی گناه و معصیتی می‌کند در حق خودش بدی و ظلم کرده است، خداوند می‌فرمایند ظلم بندگان بر همدیگر را بر اساس عدالت و حکمت، جزای آن پیگیری کند.

وی با اشاره ضرورت کنترل زبان و عدم توجه به کارهای دنیوی، افزود: انسان عاقل آخرت خود را نمی‌فروشد، بایستی به خداوند متعال از حق‌الناس و ظلم به همدیگر پناه ببریم؛ رأی مردم و مسئله انتخابات نیز حق‌الناس است، بایستی از تخریب، تهمت و غیبت دوری کنیم.

امام‌جمعه موقت کوهدشت عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف ما این است چیزی را بعضاً ارائه می‌دهیم و یا به این فکر هستیم که فلان کار را انجام بدهیم که فلان شخص خوشش بیاید، اتفاقاً خداوند این شخص را به‌عنوان دشمنش در آینده قرار می‌دهد، نباید آخرت خود را فدای دنیای دیگران کنیم.

وی ضمن گرامیداشت ایام جشن نیمه شعبان، تصریح کرد: مردم عزیز و برادران بازاری در مورد جشن نیمه شعبان بی‌تفاوت نباشند، اقدامی کرده و جشن‌های محله‌ای برپا را اجرا کنند.

وی خطاب به کاندیداها و عوامل مجری انتخابات، گفت: در هر کاری تعادل خوب است، در امر تبلیغات اسراف کردن خوب نیست، اسراف در هر کاری مناسب نیست، در این ایام تبلیغات متأسفانه مصادیق اسراف زیاد می‌شود، مردم شناخت خود را دارند، الحمدالله در کوهدشت و سایر نقاط کشور انتخابات گرم است، حجم وسیع تصاویر تبلیغاتی از مصادیق اسراف است، چقدر خوب بود هر کاندیدی قسمتی از هزینه تبلیغاتی خود را صرف تهیه جهیزیه برای نوعروسان محروم می‌کرد.

وی بیان کرد: ان‌شاءالله از زیاده‌روی اجتناب شود و در تبلیغات رعایت موارد اخلاقی شود، کسی که رأی می‌آورد همت اصلی‌اش تصویب قوانینی باشد که مشکلات مردم را برطرف کند، این وظیفه اصلی است، رهبری معظم انقلاب که ما معتقدیم که تابع دستورات ولی محترم فقیه هستیم، ایشان می‌فرمایند: نمایندگان در انتصابات دخالت نکنند، کار نماینده نظارت است.

امام‌جمعه موقت کوهدشت گفت: انتصاب دست نماینده نیست، یکی از کارهای نماینده نظارت بر عملکرد مدیر است، این تأکید و فرموده رهبری معظم انقلاب است که امیدواریم این فرمایش را نصب‌العین قرار دهیم.

وی افزود: امانت مردم در دست مجریان انتخابات است، بدترین سیئات خیانت در امانت الهی است، تخلف از قوانین خیانت به خون شهدا می‌باشد، مجریان در این راستا از خدا بترسند و سعی کنند حتی یک رأی جابجا نشود، چراکه میزان رأی مردم می‌باشد، خداوند در این راستا ما را مورد آزمایش قرار می‌دهد، ان‌شاءالله انتخاباتی سالم و در شأن جمهوری اسلامی برگزار شد، که برگ زرینی برای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

سبحانی با اشاره به اهمیت انتخابات پیرو گفت: بایستی شرکت پر رنگی در انتخابات داشته باشیم، تمام حرکات و سکنات ما در قیامت از ما پرسش می‌شود، ملاک ما در انتخاب باید رضای خداوند متعال باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از