حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
استاندار لرستان:

مشکلات پروژه مخملکوه خرم‌آباد برطرف می‌شود

مشکلات پروژه مخملکوه خرم‌آباد برطرف می‌شود

استاندار لرستان گفت: مشکلات پروژه گردشگری مخملکوه خرم‌آباد برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ابوطالب شفقت ظهر امروز در حاشیه جلسه بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی لرستان در جمع خبرنگاران به سفر ارزیاب‌های یونسکو برای ثبت جهانی دره تاریخی خرم‌آباد اشاره کرد و اظهارداشت: باتوجه به اینکه هفته آینده فرصت بسیار خوبی داریم و قرار است دره خرم‌آباد، قلعه فلک‌الافلاک و چند تا از غارهای این منطقه تبدیل به منطقه زیبای گردشگری شود، یکی از پروژه‌هایی که امروز دنبال کردیم، پروژه گردشگری مخملکوه بود.

وی افزود: در پروژه مخملکوه اختلافاتی بین مدیریت پروژه، منابع طبیعی و آب منطقه‌ای بود که تصمیم گرفته شد تا آخر این ماه منابع طبیعی قراردادش را امضاء کند و آب منطقه‌ای هم با مکان‌یابی که با خود پیمانکار انجام می‌دهد مجوز صدور دریافت آب شرب مورد نیاز را داشته باشد.

استاندار لرستان عنوان کرد: برای ورودی و خروجی پروژه مذکور مشکلاتی وجود داشته که باید گفت در بخش ورودی اصلاً مشکلی نیست و قابل حل است، برای خروجی نیز باید با مسئولان منابع طبیعی و دیگر مسئولان مربوطه صحبت می‌کنیم تا مزاحمت‌هایی که هست، مرتفع شود.

وی بیان کرد: در پروژه مخملکوه سرمایه‌گذاران خوبی حضور دارند که ما باید آنها را حمایت کنیم تا کارهای خود را انجام دهند و اشتغالی برای استان ایجاد کنند.

شفقت تصریح کرد: اکنون جلسه دیگری در رابطه با کارخانه صدر فولاد برگزار کردیم که بخشی مربوط به اختلاف بین پیمانکار و صاحب کارخانه فعلی بود که برای آن حکم قضایی گرفته شده است که راهنمایی و کمک کردیم که چگونه کارش را دنبال کند.

وی پیگیری برای رفع مشکل چند واحد تولیدی مشکل‌دار را از دیگر مباحث جلسه امروز دانست و گفت: در بحث سرمایه‌گذاری در کشور یک سری فرصت‌ها وجود دارد که قرار شد سپهوند نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی از طریق وزرا هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا بتوانیم برای سرمایه‌گذاری در استان از ظرفیت وزارتخانه‌ها و به‌ویژه وزارت کار که در قسمت شستا و بازنشستگی، بنگاه‌های اقتصادی بزرگی هم در استان دارد، استفاده کنیم.

وی تصریح کرد. از آنجا که بنگاه‌های مذکور مجبوراند پول‌های بازنشستگی که می‌گیرند تبدیل به سرمایه کنند و در زمان خود به مردم برگردانند لذا این فرصت اقتصادی است که قرار شد نماینده از طریق وزارتخانه برای ایجاد سرمایه‌گذاری بیشتر در استان پیگیری کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از