حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

مصرف سرم و برخی داروها در لرستان بالاست

مصرف سرم و برخی داروها در لرستان بالاست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: میزان مصرف سرم و برخی داروها در سطح استان لرستان بالاست.

به گزارش سفیرافلاک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بهرام دلفان با بیان اینکه مصرف سرم و برخی اقلام دارویی دیگر در سطح استان بالا است، اظهارداشت: به‌صورت فصلی میزان مصرف منطقی دارو به خصوص سرم بررسی و راهکارهای لازم در راستای تجویز و مصرف منطقی دارو بیان شود تا به یک منطق کلی و فرهنگ صحیح تجویز و مصرف دارو دست یابیم. 

 وی تجویز منطقی دارو را یک شاخص جهانی دانست و گفت: باید نسخه‌نویسی پزشکان بر اساس شاخص‌های جهانی باشد و با تجویز منطقی دارو، می‌توان میزان مصرف اقلام دارویی را کنترل کرد و با اشراف کامل، به سمت و سوی تجویز و مصرف اقلام دارویی در استان رفت.    

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: سعی شود تجویز و مصرف منطقی دارو به میانگین‌های جهانی و کشوری نزدیکتر شود تا عارضه‌های دارویی کمتر شده و از تجویز اقلام پرمصرف نیز جلوگیری شود و واقع‌بینانه باید عمل کرد. 

لازم به ذکر است که در این نشست، لیستی از اقلام داروهای پرمصرف (حاوی داروی تزریقی و آنتی بیوتیک‌ها) از جمله مصرف سرم و پنتوپرازول بر اساس تعداد نسخ پزشکان، میزان مراجعه مردم به مراکز درمانی و به ازای هر تخت، مورد بررسی قرار گرفت و تذکرات لازم به پزشکان برای اصلاح نسخه‌نویسی و تجویز منطقی دارو، داده شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از