حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
وزیر کشور در لرستان:

ملت‌ ایران در انتخابات عمق‌وحدت را نشان می‌دهند

ملت‌ ایران در انتخابات عمق‌وحدت را نشان می‌دهند

وزیر کشور گفت: ملت‌ ایران در انتخابات پیش‌رو، عمق همبستگی برای عزت و سرافرازی کشور را نشان می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، احمد وحیدی عصر امروز در همایش نخبگان، فرهنگیان، اقشار و حلقه‌های میانی که در دهکده مقاومت خرم‌آباد برگزار شد، اظهارداشت: مردم لُر و قوم لُر از نظر رشادت و دلاوری در تاریخ ایران مثال‌زدنی هستند، کسانی که در همه صحنه‌های مهم انقلاب با مردانگی، با رشادت، ایثار، صداقت، صفا، صمیمیت و با همه وجودشان از کشور از انقلاب و اسلام دفاع کردند.

وی افزود: پایمردی این مردم عزیز در آن فضای معنوی و روحانی که همواره به آن مشهور هستند و یکی از فضائل مردم این خطه به همین صفا و صمیمیت و پاکی روح شناخته شده‌اند، این مردم شریف در دوران دفاع مقدس بسیار تابناک و درخشان خود را نشان دادند.

وزیر کشور تصریح کرد: وجود ۶ هزار و ۵۵۶ شهید و ۱۸ هزار و ۵۰۰ جانباز نشانه عمق از این وفاداری است، وفاداری مردم عزیز برای دفاع از کیان کشور و نظام و انقلاب اسلامی ایران و صحنه‌های بسیار زیبایی را مردم آفریدند.

وحیدی عنوان کرد: زمانی که در عملیات ظرف دو روز این منطقه ۳۰۰ شهید داد ولی اجازه نداد خاک این کشور دست بیگانگان بیفتد، اجازه نداد جریان جبهه استکبار بتواند حاکم شود و جبهه کوثر را شکست دهد و این جبهه همواره بر جبهه استکبار پیروز بوده است.

وی بیان کرد: در ایامی که ایام سرور و شادی ملت ماست، عید مولود حضرت ولی‌عصر(عج) و میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) را در پیش داریم، مردم آماده حماسه آفرینی جدید می‌شوند، حماسه‌ای در ۱۱ اسفند برای نشان دادن عمق وفاداری به آموزه‌های بلند انقلاب، برای نشان دادن عمق همبستگی مردم با عزت و سرافرازی کشورشان، برای نشان دادن عمق میثاق و پیوندی که با شهدا داشتند و دارند و برای نشان دادن عمق پیروی از ولایت و در خط ولایت بودن.

وزیر کشور با بیان اینکه ملت ما بارها و بارها در همه صحنه‌ها با قدرت و افتخار نشان داده است که یک ملت مثال‌زدنی است، گفت: ملت ایران یک ملت بی‌نظیر است، ملتی که با تمام ایمان و قدرت، ایستاده است برای دفاع از همه ارزش‌ها و این را بارها ثابت کرده است.

وحیدی اظهارداشت: در این ۴۵ سال از انقلاب در بیش از ۴۰ هماورد ملی مردم پای انتخابات حضور داشتند و در این انتخابات‌ها، معدل بیش از ۶۰ درصد حضور داشتند و این نشان دهنده عمق وفاداری است، عمق بصیرت و موقعیت شناسی است.

وی افزود: در هنگامه‌ای که امروز استکبار و رژیم صهیونیستی چنگال‌های بی‌رحم خود را در بدن خونین پیکر مردم فلسطین فرو برده است، در هنگامی که جنایتکاران، مردم را به بردگی می‌خوانند و تحت سلطه می‌خواهند، ندایی که در برابر همه اینها رساتر و گویاتر از اینها با دنیا حرف می‌زند، ملت ایران است.

وی یاآورشد: با یادگیری از پیام انقلاب و صادر شدن پیام انقلاب، امروز آنچنان تغییری در پیکره بندی جهان و معادلات جهانی در حال مشاهده هستیم که کمتر کسی تصور می‌کرد چنین شود، چه کسی تصور می‌کرد مردم فلسطین که در یک باریکه محصور هستند این چنین مقاومت جانانه از خود نشان دهند که رژیم استکباری را به ذلت بکشاند.

وزیر کشور گفت: آن‌ها در مقابل ملت فلسطین درمانده شده‌اند و با همه قدرت و توپ و تانک و با همه اقتصادی که از همه دنیا چپاول می‌کنند ولی به زانو درآمدند چون ملت فلسطین همان راهی را که ملت ایران رفت، به خوبی نمایش می‌دهد و اینگونه استوار در مقابل رژیم منحوس و حامیان او ایستاده‌اند.

وحیدی تصریح کرد: انقلاب به برکت حضور مردم توانسته قدرت‌آفرینی کند و پایه‌های اساسی این نظام و کشور در کنار اسلام عزیز، مردم هستند، مردمی که متمسک به اهل‌بیت(ع) بوده‌اند.

 وزیر کشور اظهارداشت: امروز فصل دیگر و نوینی برای نشان دادن این قدرت در این صحنه انتخابات است، صحنه انتخابات صحنه‌ای است برای قدرت‌نمایی ملت ایران، برای نشان دادن عزت و عظمت کشور، برای اینکه بیمه شود کشور در مقابل توطئه‌های دشمن و در همه دوره‌ها و زمان‌ها مردم ما از امتحان‌ها سربلند بیرون آمده و الان نوبت دیگری است برای نشان دادن این فصل انتخابات است.

وحیدی عنوان کرد: همه توجهات دنیا امروز به این انتخابات است، در هفته‌های قبل در یکی از کشورهای اروپایی انتخابات برگزار شد و شرکت‌کنندگان در برخی ایالات ۱۵ درصد بودند و چون آن‌ها برای دنیا حرف و پیامی ندارند، انتخاباتشان مهم نیست ولی تک‌تک حرکات ملت ایران تحت نظر دوست و دشمن است، دشمنان به دنبال این هستند که به خیال باطل خود بتوانند نقطه ضعفی پیدا کنند.

وی بیان کرد: دوستان وفادار به ارزش‌های انقلاب و کسانی که جبهه عدالت‌خواهی را درست کردند، امروز فلسطین از سرمشق گرفتن از انقلاب، جبهه عدالت‌خواهی ایجاد کرده و این جبهه عدالت‌خواهی حواسش متوجه ایران است و همه منتظر هنرنمایی ملت ایران هستند.

وزیر کشور یادآورشد: زمانی که ملت ما باشکوه در انتخابات شرکت می‌کند، دشمن افسرده و ناراحت و دوست کشور، خوشحال و مسرور خواهد بود و مردم سالاری ما امروز معیار است و ملت ما ملت معیار است، همه دنیا نگاه می‌کند که ملت ایران چه می‌کند و ملت ایران بازیگری هنرمندانه، عزتمندانه، شجاعانه، فداکارانه و رو به جلو را نشان می‌دهد.

وحیدی اظهارداشت: ملت پرافتخار و سربلند ما اینگونه است و همه متوجه فرمایشات رهبری هستند از همین رو است که فرامین رهبری تجزیه و تحلیل می‌شود چرا که مهم و تاثیرگذار است و سیدحسن نصرالله وقتی حرف می‌زند همه رسانه‌ها توجه دارند که چه می‌گوید و این قدرت و عظمت به برکت انقلاب است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی ایران فرمودند از دو موضع هم خودمان و هم دشمن را بشناسیم و امروز وقت این است که بدانیم اگر می‌خواهیم دشمن را به عقب برانیم باید حضور قوی در انتخابات داشته باشیم و اگر می‌خواهیم توانمندی خود را شکوفا کنیم باید گام قوی برداریم و این یک واقعیت است.

وزیر کشور افزود: کسانی هستند که انسان‌های غافل و نادان یا خودفروخته بوده که تلاش دارند تا دیگران را از شرکت در انتخابات بازدارند و عدم حضور به نفع دشمن تمام می‌شود و به نفع کسانی که بیش از چهار دهه است در مقابل این کشور ایستاده‌اند و امروز رسانه‌هایی که در دست جریان فاسد است دنبال این هستند که مردم در انتخابات شرکت نکنند و این همان مسئله است که ملت بصیر ما به موقع توجه دارد که باید حضور خود را قوی‌تر کند.

وحیدی خاطرنشان کرد: کشور ما رو به جلو در حال حرکت است و امروز حرکت‌های خوبی در کشور داریم، مشکلاتی داریم اما در عین حال پیشرفت‌های زیادی داریم به‌طوری در دهه‌فجر در استان لرستان یک‌هزار و ۱۵۰ پروژه افتتاح شده با ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و با همه فشارها و مشکلات اما کارها در حال انجام است و پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف بسیار بی‌نظیر و مهم است.

وی با بیان اینکه کشور ما به سرعت در حال رشد است، گفت: در بسیاری از شاخص‌های رشد توسعه مانند فناوری، دانش و علم جزء سرآمدان است و در منطقه اول هستیم و در دنیا صاحب رتبه‌های ارزشمند هستیم و این مسیر با قدرت ادامه دارد و با میدان بودن همه مردم این پیشرفت‌ها ادامه دارد.

وزیر کشور بیان کرد: این واقعیت امروز است که دولت با همه وجود در خدمت مردم است و شان دولت خدمت است، مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است در تعیین خط‌مشی‌ها و قانون‌گذاری برای حل مسائل و یک رکن قدرت است و هرچه مجلس قوی‌تر، امکان قانون‌گذاری قوی‌تر وجود دارد.

وحیدی تصریح کرد: هیچ حقی برای مداخله در این حق انتخاب نیست و مردم خودشان تشخیص می‌دهند و انتخاب می‌کنند؛ ۱۵هزار نفر داوطلب تائید صلاحیت شده داریم و از همه سلایق و گروه‌ها حضور دارند که رقابت واقعی می‌کنند و مجلس قوی می‌تواند برای استقلال کشور بایستند و بهترین طرح‌ها را برای پیشرفت کشور بدهد و قانون‌های لازم را تصویب کند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان نماد پیوند جمهوریت و اسلامیت است، افزود: مجلس خبرگان رهبری بسیار جایگاه رفیعی دارد و باید با حضور در انتخابات بهترین‌ها را انتخاب کرد و امروز بین ملت و دولت فاصله نیست و هیچ کسی امتیازی جز انتخاب شدن توسط ملت ندارد و دولت هم خود را موظف می‌داند که بستر را برای انتخابات فراهم نماید و این همان چیزی است که رهبری مطالبه کردند و ما هم با همه وجود این را محقق خواهیم کرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه لرستان مثل همیشه باید درصدر بدرخشد، گفت: همانگونه که در همه جبهه‌های مختلف لرستان مقامات بالا را به خود اختصاص داده است، الان هم در انتخابات خواهد درخشید و مردم نشان خواهند داد که همه منتظر ظهور هستند لذا باید زمینه‌ساز باشیم و زمینه‌ساز ظهور، این نظام مقدس است که ۱۱ اسفند نشان می‌دهند منتظران واقعی ملت ایران هستند و برای تحقق این زمینه و زمینه‌سازی ظهور تلاش می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از