حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/02/20 شمسی | 2024/05/09 میلادی
فعال دانشجویی:

موضوعات در دیدار دانشجویان با رهبری جامع باشد

موضوعات در دیدار دانشجویان با رهبری جامع باشد

دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مسائلی که در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب مطرح می‌شود باید برآمده از مسائل و مشکلات اکثریت جامعه باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، وحیده ودیعی دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: دیدار هرساله و مستمر مقام معظم رهبری با دانشجویان و فعالین تشکل های دانشجویی نشان از اهتمام ویژه معظم له به قشر جوان، تحصیل‌کرده و دغدغه‌مند است‌.

وی افزود: ازآنجاکه دانشگاه و دانشجویان یکی از اثرگذارترین ارکان بر مسائل کشور هستند، نقش مهمی در شکل‌گیری نظم جدید جهانی و تمدن نوین اسلامی دارند.

ودیعی تأکید کرد: فراهم آوردن این بستر گفتگو و نگاه پدرانه ایشان برای شنیدن مطالبات و پیشنهادات دانشجویان الگویی برای سایر مسئولین است که به‌موجب آن استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی را افزایش خواهد داد.

وی افزود: مسائلی که در این دیدار مطرح می‌شود باید برآمده از مسائل و مشکلات عامه مردم و بطن جامعه باشد اما با یک نگاه مسئولانه، مدبرانه و موشکافانه آن‌چنان‌که از قشر نخبگانی انتظار می‌رود. دانشجو باید نقش و جایگاه خودش را بشناسد، ازآنجاکه دانشجویان حلقه میانی بین مردم و مسئولین هستند باید مسائل اقتصادی و معیشتی که مبتلابه جامعه است در نظر گرفته شود.

ودیعی عنوان کرد: دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار با نائب امام زمان و ولی‌فقیه زمان است و مسائلی که مطرح می‌شود متفاوت از سایر مسئولین است و در پیشگاه ایشان به‌عنوان اول‌شخص جمهوری اسلامی شایسته است در رابطه با مسائل کلان و سیاست‌گذاری‌ها صحبت شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر دانشجویان مسائل و گفتمان‌های متعددی را در دیدار با حضرت آقا مطرح کرده‌اند. چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و مسائل حوزه بانوان، آموزش‌وپرورش، اصلاح ساختارهای سیاسی ازجمله موارد مطرح‌شده است.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ما در مسیر تشکیل تمدن اسلامی هستیم. علی‌ای‌حال در مرحله دولت اسلامی نیاز است در جهت اصلاح الگوها و معیارها مطابق با اسلام گام برداریم. ازاین‌رو نگاه عمیق و کلان به مسئله حکمرانی می‌تواند مؤثر باشد.

 دبیر فرهنگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تأکید کرد: بیان مسئله تحول حکمرانی و حکمرانی ایرانی_اسلامی و ابعاد آن می‌تواند مورد طرح و بررسی قرار گیرد‌. سیاست‌گذاری‌های کلان زمینه و بستر تغییر و اصلاح ابعاد حکمرانی در همه مسائل چون بدنه اجتماعی نظام، زنان و خانواده، آموزش‌وپرورش و مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، فضای مجازی و سبک زندگی را در برمی‌گیرد.

انتهای خبر/

منبع: فارس

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از