حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس مسائل دینی:

نتیجه الگوگیری از حضرت علی‌اکبر(ع) سعادت است

نتیجه الگوگیری از حضرت علی‌اکبر(ع) سعادت است

کارشناس مسائل دینی گفت: الگوگیری جوانان از حضرت علی‌اکبر(ع) به سعادت دنیا و آخرت منجر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیریایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، اظهارداشت: حضرت علی‌اکبر(ع) شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم(ص) بود که از نظر رفتار، اخلاق و چهره شباهت‌های زیادی داشت که جوانی متدین، سرشناس، مومن و خوش رفتار بود.

وی افزود: حضرت علی‌اکبر(ع) از نظر جایگاه علم، دانش و توانمندی مدیریتی نیز بسیار برجسته بودند و این ویژگی‌های شخصیتی سبب شد تا در بین همه مردم شناخته شده باشد.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: اگر امروز جوانان به دنبال الگویی هستند تا به سعادت برسند بهتر است از حضرت علی‌اکبر(ع) الگو بگیرند و از اخلاق و منطق ایشان بهره ببرند و جوانان از کسانی الگو بگیرند که خدا آن‌ها را الگو قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیریایی عنوان کرد: وقتی حضرت علی‌اکبر(ع) وارد صحرای کربلا شدند فرمودند چون حق با ما است پس بنابراین از مرگ هیچ ترس و هراسی نداریم و در مسیر حق آماده جانفشانی هستیم‌ که این نشان از شجاعت ایشان بود.

وی با بیان اینکه امروز جوانان هوشیار و مراقب توطئه‌های دشمنان باشند، گفت: دشمن جوانان و افکار آن‌ها را نشانه گرفته و لازم است جوانان اسیر تبلیغات مسموم دشمن و شبهات نشوند و باید با آگاهی تصمیم بگیرند تا به موفقیت برسند.

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: جوانان همیشه در جامعه نقش مهمی داشته و دارند و بهتر است که از اهل‌بیت(ع) برای رسیدن به مسیر سعادت الگو بگیرند چرا که عمل به آموزه‌های دینی منتهی به خیر دنیا و آخرت می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از