حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

نجات لرستان از فقر با کلان‌نگری در انتخابات

نجات لرستان از فقر با کلان‌نگری در انتخابات

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه برنامه محوری و کلان‌نگری در انتخابات، لرستان را از فقر نجات می‌دهد، گفت: بخشی‌نگری، شخصی‌نگری و نگاه انتفاعی به انتخابات عامل اصلی فقر و فلاکت در لرستان است.

علی محمدی‌فر در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، به نداشتن زیرساخت‌های اقتصادی و تعطیلی کارخانجات لرستان در ادوار گذشته و عوارض ناشی از آن از قبیل فقر، بیکاری و مهاجرت جوانان لرستان به تهران و دیگر کلان شهرها و سن بالای ازدواج اشاره کرد و اظهارداشت: این مسائل همگی ناشی از انتخاب‌های نادرست، بخشی‌نگری، شخصی‌نگری و نگاه انتفاعی به انتخابات و معضلی به نام طایفه‌گری در ادوار گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی افزود: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند: به کسانی رای بدهید که مجلس به آنها نیاز دارد نه آنها به مجلس! اگر ما در لرستان همین یک فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی را عملیاتی می‌کردیم امروز وضعیت اقتصادی و معیشتی ما اینگونه نبود.

کارشناس اقتصادی ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، تامین اعتبار برای سدهای لرستان، توسعه صنایع و ایجاد اشتغال برای جوانان را از اولویت‌های استان لرستان دانست و عنوان کرد: به دلیل نداشتن سد، سالانه حدود ۱۲ میلیاردمتر مکعب از رواناب‌های لرستان از استان خارج می‌شود و این در حالی است که زمین‌های لرستان تشنه‌اند.

محمدی‌فر بیان کرد: میانگین زمین‌های قابل کشت لرستان که حدود ۸۰۰ هزار هکتار است تنها ۲۳ درصد آنها آبی بوده و ۷۷ درصد آن دیم‌اند که این فاقد توجیه اقتصادی است.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی صنایع و معادن لرستان تصریح کرد: میانگین اراضی آبی کشور حدود ۴۷ درصد بوده و این حالی است که میانگین اراضی آبی در لرستان حدود ۲۳ درصد است که این آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر در حوزه ایجاد زیرساخت‌های کشاورزی و احداث سد برای مهار رواناب‌ها و نزولات آسمانی سرمایه‌گذاری لازم انجام نشده است.

وی با بیان اینکه نقش نمایندگان لرستان در تخصیص اعتبارات و جبران کاستی‌های گذشته بسیار مهم و تعیین کننده است، یادآورشد: مردم فهیم لرستان بدانند که افراد بی‌تجربه و ناآشنا به قوانین و منفعل نمی‌توانند کاری برای مردم با اصالت و محروم لرستان انجام دهند.

تحلیلگر اقتصادی گفت: انتخاب‌های از روی احساس و بدون در نظر گرفتن سابقه و برنامه‌های کاندیداها به معنی حفظ وضع موجود و ادامه محرومیت لرستان است بنابراین مردم و جوانان فهیم لازم است به این نکته توجه داشته باشند و بدانند که انتخاب نمایندگان قوی برای لرستان به معنی لرستانی قوی و توسعه یافته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از