حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

نجواهای مادرانه برای شهادت کوچکترین شهید کربلا

نجواهای مادرانه برای شهادت کوچکترین شهید کربلا

امروز همه مادران برای شهادت کوچکترین شهید کربلا با رباب همنوا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، هر روز واقعه کربلا مملو از غم و رنج‌هایی است که امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش کشیدند، یارانی که اوج وفاداری را به امام خود نشان دادند و در همین مسیر به شهادت رسیدند.

یکی از سخت‌ترین لحظات دشت کربلا، لحظه شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) بود، طفلی ۶ ماهه که تشنه چند قطره آب بود تا سیراب شود اما دشمنان آب را به روی امام و یارانش بستند و طفل تشنه ۶ ماهه بر  روی دستان پدر توسط تیری از سوی دشمن غرق در خون شد و حالا رباب مانده بود و صدای گریه‌های طفلی که مدام در خاطرش بود.


سال‌هاست که در اولین جمعه ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور برگزار می‌شود و حتی این مراسم در برخی از کشورهای دیگر هم برگزار می‌گردد و در این مراسم مادران، شیرخوارگان خود را با پوشیدن لباس‌های سبز و بستن سربندهایی روی دست گرفته و در سوگ کوچکترین شهید کربلا عزاداری می‌کنند.


ساعت ۸ صبح این مراسم در جای جای استان لرستان آغاز شد و مادران به همراه نوزادان خود وارد مراسم شدند، حال و هوای معنوی در این مراسم به اوج خود رسید و مادران همه با مادر حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام همنوا شدند.

نجواهای مادرانه برای شهادت کوچکترین شهید کربلا

 

فرزندم نذر حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام

خانم پیرهادی یکی از مادرانی است که به همراه طفل خود در این مراسم شرکت کرده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: امسال اولین سالی است که در این مراسم شرکت می‌کنم و از دستان کوچک حضرت علی‌اصغر(ع) می‌خواهم که فرزندم در مسیر اهل‌بیت(ع) حرکت کند و هیچ‌گاه از ابن راه منحرف نشود.

وی افزود: چندین سال بود که از تلویزیون برگزاری این مراسم را می‌دیدم و آرزو داشتم روزی من هم فرزندم را در آغوش بگیرم و شرکت کنم که امسال توفیق الهی نصیبم شده و فرزندم را در این مراسم آوردم که امیدوارم سرباز خوبی در مسیر اهل‌بیت علیه‌السلام باشد.

پیرهادی بیان کرد: کرامت حضرت علی‌اصغر(ع) شامل حال بسیاری از مادران شده که به برکت همین مراسم متوسل شده و حاجت‌روا شده‌اند و اینجا بسیاری از مادران از توسل به کسی می‌گویند که دست‌های کوچکش توانسته گره‌های زیادی را باز کند.


وی گفت: امروز همه ما مادران به همراه شیرخوارگان آمده‌ایم تا فرزندان خود را نذر حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام نمائیم و لبیک دوباره سر دهیم.

نجواهای مادرانه برای شهادت کوچکترین شهید کربلا

 

همنوایی مادران با رباب

حسینی یکی دیگر از مادران شرکت کننده در این مراسم گفت: امروز همه مادران در این مراسم به یاد مظلومیت حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام اشک ماتم می‌ریزند و با رباب همدردی می‌کنند.

وی افزود: یزیدیان زمان، امروز در غزه کودکان زیادی را به خاک و خون می‌کشند که دعا می‌کنیم به حق مظلومیت و معصومیت کوچکترین شهید کربلا، ریشه دشمنان نابود و خشک شود.

حسینی بیان کرد: باید از فرصت شیرخوارگان حسینی برای پی بردن به اوج ایثار و از خودگذشتگی اهل‌بیت علیهم‌السلام استفاده کرد تا بدانیم امام حسین علیه‌السلام و یارانش در قیام کربلا چه کردند.

لازم به ذکر است که مراسم شیرخوارگان حسینی امروز در بیش از ۱۵۰ نقطه استان برگزار شد.

نجواهای مادرانه برای شهادت کوچکترین شهید کربلا
نجواهای مادرانه برای شهادت کوچکترین شهید کربلا
نجواهای مادرانه برای شهادت کوچکترین شهید کربلا

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از