حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
امام جمعه موقت کوهدشت:

نماز جمعه هدیه الهی به جامعه اسلامی است

نماز جمعه هدیه الهی به جامعه اسلامی است

امام جمعه موقت کوهدشت گفت: نماز جمعه هدیه الهی به جامعه اسلامی است بایستی هر هفته در خطبه دوم به مشکلات شهرستان پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام محمدرضا سبحانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: انسان بایستی همواره به فکر آخرت خود باشد و آماده پاسخگویی به دو مَلَکی باشد که در لحظه شب اول قبر، از او در مورد اعمال دنیا، سؤال می‌کنند.

وی توزیع عادلانه تسهیلات بانکی بین بخش‌ها و اقشار مختلف را از ویژگی بانکداری اسلامی دانست و افزود: منابع بانک‌ها منابع ملی است که از طریق سپرده‌های بانکی جمع‌آوری می‌شود، باید به شکل عادلانه بین اقشار مختلف جامعه و بخش‌های مختلف اقتصادی و جغرافیایی توزیع شود و این‌گونه نباشد که بخش مهمی از منابع در یک استان و بخش خاصی متمرکزشده و بقیه بخش‌ها و مناطق از تسهیلات بانکی محروم بمانند.

امام جمعه موقت کوهدشت عنوان کرد: در بانکداری اسلامی باید نرخ‌های سود به‌صورت تعادلی به وجود آید و عادلانه بین سپرده‌گذاران، بانک و گیرنده‌های تسهیلات توزیع شود.

وی ضمن گرامیداشت ایام پایانی ماه صفر، تصریح کرد: ان‌شاءالله محفل عزاداری در خور شأن پیامبر اکرم (ص) و امام حسنی مجتبی (ع) در ۲۸ صفر در شهرستان برپا شود و از برادران بازاری انتظار می‌رود، نصف روزی بازار را تعطیل کنند و شاهد حضور همه اقشار در مراسم باشیم.

سبحانی گفت: سه جمعه است که شهر ما امام‌جمعه ندارد، فردا امام‌جمعه جدید معارفه خواهد شد، کوهدشت علی‌رغم اینکه شهری محروم بوده است ولی از امام‌جمعه‌های خوبی همچون «حجت‌الاسلام و المسلمین محمد کریم مروجی، سید علی مهدی‌نژاد، حسن ترابی، اله‌رضا اکبری و ابراهیم طهماسبی» بهره‌مند بوده‌ایم.

وی گفت: کوهدشت دارای مردمی عاطفی، استثنایی، محب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و مهمان‌نواز هستند، نماز جمعه یک هدیه الهی به جامعه اسلامی است، بایستی پویا باشد، در خطبه دوم بایستی به مشکلات شهر پرداخته شود و پیگیر رفع آن توسط مسئولان ذی‌ربط باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از