حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
رئیس شورای شهر بروجرد:

نوسازی منازل مسکونی در بافت‌های فرسوده ضروری است

نوسازی منازل مسکونی در بافت‌های فرسوده ضروری است

رئیس شورای شهر بروجرد گفت: نوسازی منازل مسکونی در بافت‌های فرسوده ضروری است و می‌طلبد افزایش احداث طبقات مد نظر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» محمد پاپی‌نژاد ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرداری که در فرمانداری بروجرد با حضور استاندار برگزار شد، اظهار داشت: شورای ششم تاکنون هیچ جلسه چالشی نداشته است و تلاش شده تا با همدلی خدمات خوبی ارائه شود.

وی افزود: متاسفانه اعتبارات مدیریت بحران برای دفع آب‌‌های سطحی به بروجرد داده نمی‌شود، همچنین باید هزینه و اعتبار مورد نیاز برای دیوارکشی رودخانه‌ها نیاز است که باید اعتبارات توسط امور آب تامین شود ولی اعتباری ندادند.

رئیس شورای شهر بروجرد تصریح کرد: برای ساخت و ساز بافت‌های تاریخی و فرسوده مردم و سرمایه‌گذاران استقبال نمی‌کنند و لازم است افزایش احداث طبقات در دستور کار قرار گیرد.

پاپی‌نژاد با گلایه از دانشگاه علوم پزشکی گفت: خیرین و دانشگاه تفاهم‌نامه‌ای داشتند مبنی بر اینکه ساختمان پرتو‌ درمانی توسط خیرین آماده شود و دستگاه هم توسط دانشگاه تهیه گردد اما خیرین به تعهد خود عمل کرده ولی دانشگاه یک سال است که دستگاه را نمی‌دهند و پنج تفاهم‌نامه داریم که خیرین به تعهدات خود عمل کردند ولی دانشگاه به تعهد خود عمل نکرده است.

وی بیان کرد: بخشی از اسناد و اشیاء تاریخی بروجرد به بهانه اینکه مرکز اسناد استاندارد نیست به مرکز استان برده شده که شهرداری تقبل کرد استانداردسازی شود و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه نماید ولی بعد از مدتی نامه‌ای دادند که باید ۵۰۰ میلیارد هزینه شود.

یحیی عیدی‌بیرانوند شهردار بروجرد نیز در این جلسه گفت: شهرداری را با ۱۸۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم و سال قبل یک‌هزار میلیارد و امسال بودجه شهرداری به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد رسیده است.

وی افزود: در راستای خدمات به شهروندان، نه فقط برای بروجرد بلکه برای همه شهرها کارگروه ویژه مدیریت شهری تشکیل شود و خواسته‌ها دیده و بررسی گردد که یکی از نیازهای شهرداری، نردبان مرتفع برای آتش‌نشانی است که ۶۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد و لازم است از اعتبارات مدیریت بحران پرداخت شود.

شهردار بروجرد بیان کرد: از استانداری تقاضا داریم سهمیه قیر برای مناطق هدف در نظر گیرد؛ در منطقه جهان‌آباد تجمع‌هایی برای آسفالت صورت گرفته که ۴۵ میلیارد تومان برای آسفالت این منطقه نیاز است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از