حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون علمی پژوهشی بسیج دانشجویی لرستان:

کنفرانس ملی دفاع زیستی در لرستان برگزار می‌شود

کنفرانس ملی دفاع زیستی در لرستان برگزار می‌شود

معاون علمی پژوهشی بسیج دانشجویی لرستان گفت: «کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم» در لرستان برگزار می‌شود.

پویان پدرام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«سفیرافلاک» اظهارداشت: «کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم» بهمن امسال در دانشگاه لرستان برگزار خواهد شد که این همایش طی دو روز با حضور مخاطبان برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه این همایش در هشت محور مختلف برگزار خواهد شد، افزود: محورهای همایش شامل دفاع زیستی و امنیت سلامت محیط زیست انسانی و طبیعی، میکروارگانیسم‌ها و جایگاه آنها در دفاع زیستی و بیوتروریسم، آگروتروریسم و امنیت زنجیره غذایی، کشاورزی و اقتصادی، جایگاه علوم پزشکی، داروسازی، بیوتکنولوژی و نانوبیوتکنولوژی در دفاع زیستی است.

معاون علمی پژوهشی بسیج دانشجویی لرستان بیان کرد: از دیگر محورهای همایش می‌توان به فرصت‌های دفاع زیستی و چالش‌های بیوتروریسم در سطوح دفاعی ملی، دفاع زیستی و پدافند غیرعامل در مقابله با بیوتروریسم، ملاحضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دفاع زیستی، جایگاه و کارکرد علوم انسانی در دفاع زیستی اشاره کرد.

پدرام با اشاره به اهداف این همایش، بیان کرد: استان لرستان یکی از استان‌هایی است که در رشته‌های سلول ملکولی، میکروبیولوژی و سایر رشته‌های علوم پزشکی پتانسیل بالایی دارد و دانشجویانی زیادی در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند، از همین رو تلاش شد تا این همایش در استان برگزار گردد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی استان یک مرکز تحقیقات در حوزه دفاع زیستی دارد که سالهاست در این حوزه تحقیق و پژوهش می‌کند و به عنوان یکی از کنشگران و پرچمدار در حوزه علمی است که اقدام به برگزاری این همایش نمود و علاقمندان می‌توانند مقالات خود را تا بهمن‌ماه به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از