حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان:

هوای لرستان برفی و بارانی می‌شود

هوای لرستان برفی و بارانی می‌شود

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به جو لرستان گفت: با ورود این سامانه بارش برف و باران برای آسمان استان پیش‌بینی می‌شود.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: سامانه بارشی چهارشنبه شب وارد جو لرستان می‌شود و فعالیت آن تا صبح شنبه ۲۳ دی ماه ادامه دارد که با توجه به مخاطرات ناشی از این سامانه بارشی هشدار سطح زرد صادر شده است.

وی با اشاره به رگبار باران و رعدوبرق در پی ورود این سامانه بارشی به جو استان افزود: از دیگر مخاطرات این سامانه رگبار برف در شهرهای سردسیر، بارش برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه‌ای و کاهش دماست.

معاون هواشناسی لرستان با بیان اینکه بیشینه تمرکز ناپایداری‌های این سامانه بارشی روز پنجشنبه است عنوان کرد: به همین جهت بروز برخی مخاطرات در محدوده هشدار سطح نارنجی بسیار محتمل است.

وی لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر را از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی دانست و بیان کرد: احتمال خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به محصولات باغی و زراعی، کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی استان، مه آلودگی هوا و همچنین کاهش میدان دید افقی وجود دارد.

اکبری به لزوم اجتناب از سفرهای غیر ضروری در بازه زمانی مذکور اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان آمادگی لازم را داشته باشند و اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از