حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان:

هوای لرستان تا روز سه‌شنبه ناپایدار است

هوای لرستان تا روز سه‌شنبه ناپایدار است

معاون هواشناسی لرستان گفت: از اوایل ظهر امروز شرایط ناپایداری بر جو لرستان حاکم می‌شود و این ناپایداری تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: از اوایل ظهر امروز شرایط ناپایداری بر جو استان حاکم می‌شود که مخاطراتی از جمله رگبار پراکنده باران، رعد و برق، احتمال صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و همچنین خیزش گردوخاک را به دنبال دارد.

وی افزود: با فعالیت این سامانه بارشی در اغلب نقاط استان لرستان، رگبار پراکنده باران و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید انتظار می‌رود.

معاون هواشناسی لرستان پایان فعالیت سامانه بارشی مذکور را غروب روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد ماه دانست و گفت: در نقاطی از شمال و شرق استان احتمال بارش پراکنده باران و در همه نقاط لرستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب و کاهش میدان دید افقی در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر عنوان کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به جمع‌آوری و محافظت از محصولات زراعی و باغی اقدام کنند، همچنین به عدم فعالیت‌های کوهنوردی و عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها تاکید می‌کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از