حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر مطرح کرد:

پایش عامل انتقال بیماری تب دنگی در پلدختر

پایش عامل انتقال بیماری تب دنگی در پلدختر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: رصد و پایش حشرات برای مقابله با پشه عامل تب دنگی در پلدختر انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیر افلاک»، حسن رستگار شامگاه شنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی پلدختر که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه موردی از ابتلا به تب دنگی در استان لرستان و شهرستان پلدختر مشاهده نشده است، اظهار داشت: برای مقابله با بیماری تب دنگی چک حشره‌شناسی در راستای رصد، پایش و فعالیت حشرات در سطح این شهرستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پشه آئدس عامل  انتقال بیماری تب دنگی به انسان است، افزود: پشه آئدس با گزش، انسان را به بیماری تب دنگی مبتلا می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر با اشاره به اینکه تب دنگی یک عفونت ویروسی است که از راه گزش پشه آئدس انسان را مبتلا می‌کند، عنوان کرد: پشه آئدس بر خلاف پشت مالاریا در طول روز به‌ویژه اوایل صبح و نزدیک غروب قبل از تاریک شدن هوا انسان را می‌گزد و انسان را به این بیماری مبتلا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیماری تب دنگی در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری دیده می‌شود و انتقال آن از انسان به انسان صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: آب‌های راکد، آب زیر گلدان‌ها، لاستیک‌های فرسوده و قوطی‌های کنسرو رها شده در طبیعت محل مناسبی برای تکثیر و رشد پشه آئدس بوده و پیشگیری و کنترل بیماری به کنترل ناقل بستگی دارد.

رستگار گفت: به مردم توصیه می‌شود که لباس آستین بلند و پماد دافع حشرات استفاده کرده و نصب توری برای پنجره‌ها را انجام دهند.

وی تصریح کرد: جلسات آموزشی جهت آموزش کادر بهداشت و درمان، برگزاری کمیته‌های فنی و انجام چک حشره‌شناسی در راستای رصد، پایش و فعالیت حشرات در شهرستان پلدختر در حال انجام است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از