حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
امام جمعه پلدختر:

پیاده‌روی اربعین زنده کردن یاد همه ارزش‌های عاشوراست

پیاده‌روی اربعین زنده کردن یاد همه ارزش‌های عاشوراست

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین از بزرگترین اجتماعات دنیای اسلام است، گفت: پیاده‌روی اربعین ریشه در باورهای دینی و اعتقادی ما دارد و تعظیم اربعین زنده کردن یاد همه ارزش‌های کربلا و عاشوراست‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: کنگره پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات دنیای اسلام است که از دیرباز این سنت حسنه برپا بوده و هنوز هم ادامه دارد و ریشه در باورهای دینی و اعتقادی ما دارد.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین تعظیم شعائر دین است چرا که تعظیم اربعین زنده کردن یاد همه ارزش‌های کربلا، عاشورا و قیام سید‌الشهداست.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) ریشه در آیات قرآن دارد عنوان کرد: قیامی الهی و دینی برای احیای دین رسول اکرم(ص) بود که در سال ۶۱ هجری انجام شد، چون جامعه اسلامی به سمتی می‌رفت که تمام ارزش‌های دینی و اسلام به سمت نابودی پیش رفته و پایمال شود.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) راهی جزء قیام کردن و دفاع از ارزش‌ها پیش روی خود نمی‌دید، لذا امام حسین(ع) در وصیت‌نامه خود اعلام می‌کند که قیام من به خاطر امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت در جدم پیامبر گرامی اکرم(ص) است.

موسوی تصریح کرد: ما تا امروز اثرات قیام امام حسین (ع) را می‌بینیم، امروز هر جایی که ندایی علیه ظلم و ستم در دنیا شکل می‌گیرد از اثرات قیام امام حسین (ع) است و تا امروز هم مبارزه با ظلم ادامه دارد.

وی گفت: هر جا ندای مظلومی شنیده و ما به ندای آن مظلوم جواب داده و به آن کمک می‌کنیم برگرفته از قیام سید الشهداست که برای مظلومان دنیا قیام کردند.

امام جمعه پلدختر گفت: در قیام امام حسین (ع) زنانی مانند مادر وهب، مادر حضرت علی اصغر (ع) و حضرت زینب(س) تاریخ‌ساز شدند، حضرت زینب(س) تا زمانی که امام حسین(ع) در قید حیات بودند همراه ایشان بوده و در ولایت‌پذیری و در کنار امام بودنش، زبانزد بود.

وی اظهارداشت: بعد از شهادت امام حسین (ع)، حضرت زینب(س) پیام‌رسان کربلا شد و نهضت امام حسین(ع) را به گوش جهانیان رساند که چه ظلم‌هایی این قوم به آل‌الله روا داشتند؛ خطبه‌های آتشین حضرت زینب(س) در کوفه، شام و مجلس یزد رسوا کننده دستگاه بنی‌امیه بوده است.

موسوی با اشاره به اینکه امروز مردم مظلوم فلسطین و غزه در زیر یوغ ستمگران و صهیونیست غاصب قرار دارند بیان کرد: شهید مطهری می‌گوید که شمر ۱۴۰۰ سال پیش دیگر مُرد، شمر و یزید زمان خود را بشناسید، امروز اسرائیل، استکبار، آمریکا و صهیونیست‌ها یزید زمان هستند.

وی گفت: اگر مسلمانان در برابر ظلمی که امروز استکبار و رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه انجام می‌دهند، سکوت کنند در برابر قرآن، دین و پیامبر خیانت کرده‌اند

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از