حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

پیرغلامی که زندگی‌اش را وقف امام حسین کرد

پیرغلامی که زندگی‌اش را وقف امام حسین کرد

غلامرضا چنگیزیان مداح و پیرغلام اهل بیت(ع) با تأسیس هیأت و حسینیه، آموزش مداحان، انجام فعالیت‌های مذهبی و... زندگی خود را وقف امام حسین(ع) کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، غلامرضا چنگیزیان مداح و پیرغلام اهل بیت(ع)، سال ۱۳۴۰ در یک خانواده مذهبی در محله درب دَلاکان خرم‌آباد متولد شد، با توجه به مجاورت منزل پدری به مسجد توسلی و علاقه به مداحی و مؤذنی از کودکی وارد مسجد شد و زیر نظر بزرگان، مداحی را آغاز کرد.

وی سال ۱۳۹۰ در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در تبریز مفتخر به ردای پیرغلامی شد اکنون نیز به عنوان رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان لرستان فعالیت می‌کند.

این پیرغلام لرستانی همراه با فرزندانش در مجالس امام حسین(ع) خادمی و مداحی می‌کند و با تأسیس هیأت و حسینیه، آموزش مداحان، انجام فعالیت‌های مذهبی و... زندگی خود را وقف امام حسین(ع) کرده و ثمرات فراوانی را در زندگی خود مشاهده کرده است.

پیرغلامی که زندگی‌اش را وقف امام حسین کرد

غلامرضا چنگیزیان پیرغلام لرستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهار داشت: به دلیل علاقه زیاد به کار فرهنگی به هر محله‌ای که به کار فرهنگی به‌ویژه برای نوجوانان و جوانان نیاز است وارد شده‌ام و تاکنون سه هیأت زنجیرزنی در محله‌های درب دَلاکان، چهارراه فرهنگ و علوی تأسیس کرده‌ام که البته دو هیأت اول واگذار شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه آن زمان در محله علوی هیأت زنجیرزنی وجود نداشت هیأت زنجیرزنی لثارات‌الحسین(ع) را تأسیس کردم که با اقبال مردم محله علوی مواجه شد به طوری که بعد از این هیأت اقدام به تأسیس حسینیه‌ای با همین نام در محله علوی کردم.

پیرغلام لرستانی عنوان کرد: حسینیه لثارات‌الحسین(ع) را در سال ۱۳۸۹ تأسیس کرده‌ام که فعالیت‌های مختلفی در مناسبت‌های مختلف در طول سال در آن انجام می‌شود.

پیرغلامی که زندگی‌اش را وقف امام حسین کرد

 

اجرای طرح شناسایی نوجوانان مستعد مداحی

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، بیان کرد: در حال حاضر آموزشگاه مداحی دارم و مداحان زیادی در این آموزشگاه آموزش دیده‌اند همچنین برای مردم به ویژه نوجوانان و نوجوانان برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم.

چنگیزیان گفت: برای اولین‌بار در کشور استعدادیابی و پرورش نوجوانان و جوانان را در حوزه مداحی در کانون مداحان انجام می‌دهیم به این صورت که شهر به شهر، روستا به روستا و بخش به بخش استعدادیابی کردیم و حدود ۶۰۰ نفر استعدادیابی شدند در نهایت ۱۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که هم‌اکنون در شهرستان‌ها در طول هفته آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به کرامات امام حسین(ع)، تصریح کرد: در هیأت معجزات فراوانی می‌بینیم. دکتر، مهندس و همه اقشار مردم در ماه محرم در هیأت زحمت می‌کشند، هرچه خیر است در خانه امام حسین(ع) وجود دارد و هرکس به سمت امام حسین(ع) و خانواده اهل بیت(ع) برود اهل بیت(ع) هیچوقت او را رها نمی‌کنند.

 

پیرغلامی که زندگی‌اش را وقف امام حسین کرد

 

اهل بیت(ع)، بهترین رفیق 

پیرغلام لرستانی خاطرنشان کرد: در هیأت اگر یک ریالی هزینه می‌کنم امام حسین(ع) چند برابر را به من برمی‌گرداند، نوجوانان و جوانان اگر می‌خواهند عاقبت به خیر شوند باید به اهل بیت(ع) متوسل شوند زیرا بهترین رفیق و راهنما برای انسان‌ها اهل بیت(ع) هستند.

وی اظهار داشت: استان لرستان یک دست ولایتی و شیعه و از زمان‌های گذشته عاشق اهل بیت(ع) هستند و در برپایی مراسمات مذهبی در استان تلاش می‌کنند، عزاداری استان لرستان آئین گل مالی است و این سنت و این نوع عزاداری به اخلاص مردم لرستان برمی‌گردد.

چنگیزیان با اشاره به مراسمات اربعین حسینی در لرستان، افزود: برای جاماندگان اربعین برنامه‌ پیاده‌روی از حرم امامزاده زیدبن علی(ع) تا امامزاده عبدالله(ع) را برگزار می‌کنیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از