حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان خبر داد:

پیش‌بینی بارش برف و باران در لرستان

پیش‌بینی بارش برف و باران در لرستان

معاون هواشناسی لرستان با اشاره به ورود ۲ سامانه بارشی به جو لرستان گفت: برای استان بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: سامانه بارشی چهارشنبه شب وارد جو استان می‌شود که افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رگباری و رعدوبرق را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه اغلب نقاط استان و به‌ویژه نیمه شمالی لرستان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد افزود: با حاکمیت شرایط ناپایدار در استان، رگبار برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و همچنین وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود و این سامانه اواسط روز پنجشنبه از جو استان خارج می‌شود.

معاون هواشناسی لرستان با بیان اینکه سامانه بارشی دیگری صبح روز شنبه هجدهم آذرماه وارد جو استان می‌شود عنوان کرد: با ورود این سامانه نیز پدیده افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق، رگبار برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اغلب نقاط استان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد گفت: زمان پایان فعالیت این سامانه نیز شنبه شب است.

اکبری با بیان اینکه با ورود این سامانه بارشی به استان لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، خسارت به سازه‌های موقت وجود دارد تصریح کرد: احتمال کولاک برف در محورهای مواصلاتی کوهستانی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی نیز وجود دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از