حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان مطرح کرد:

پیش‌بینی بارش پراکنده و رگباری در لرستان

پیش‌بینی بارش پراکنده و رگباری در لرستان

معاون هواشناسی لرستان گفت: برای مناطقی از لرستان به ویژه مناطقی از شرق و جنوب شرق استان، بارش‌هایی را به شکل پراکنده، گاهی رگباری و همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌کنیم.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: امروز در تمام نقاط استان افزایش پوشش ابر، وزش باد قابل ملاحظه و نسبتاً شدید پدیده غالب منطقه است.

وی افزود: برای مناطقی از لرستان به ویژه مناطقی از شرق و جنوب شرق استان، با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار بارش‌هایی را به شکل پراکنده، گاهی رگباری و همراه با رعد و برق را پیش‌بینی می‌کنیم اما برای شهرهای شمالی استان نیز بارش‌هایی را به شکل خفیف خواهیم داشت.

معاون هواشناسی لرستان عنوان کرد: اگرچه ظرفیت بارش‌ها قابل توجه و چشمگیر نیست اما با توجه به ماهیت متغیر رگبارهای بهاری، احتمال دارد در نقاطی به ویژه شرق و جنوب شرق استان با مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها و ایجاد رواناب همراه باشد.

وی بیان کرد: شرایط ناپایدار از امشب به طور کامل از جو استان خارج می‌شود و از فردا پنجشنبه تا روز شنبه جو منطقه آرام و پایدار است، دماها نیز روند افزایشی را خواهند داشت.

اکبری تصریح کرد: اگر تغییری به وجود نیاید از یکشنبه شب و تا روز چهارشنبه سامانه بارشی بر روی آسمان استان فعال است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از