حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/29 شمسی | 2024/10/20 میلادی
کارخانه آسفالت خرم‌آباد با سهل‌انگاری تعطیل شد
چه‌ خبر از چاله‌چوله‌های مرکز لرستان؛

کارخانه آسفالت خرم‌آباد با سهل‌انگاری تعطیل شد

سهیمه قیر رایگان برای کارخانه آسفالت شهرداری خرم‌آباد با سهل‌انگاری مسئولان از دست رفت و کارخانه دو ماه است که به تعطیلی کشیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سالهاست که سیمای شهری و عمران شهری خرم‌آباد به جای اینکه در حال پیشرفت باشد، پسرفتی تاریخی را تجربه می‌کند و شهر خرم‌‌آباد گویی اصولاً شهرداری ندارد.

هر زمان مسافرت به یکی از استان‌های مجاور لرستان همچون کرمانشاه و یا همدان را تجربه می‌کنیم تازه متوجه می‌شویم که ۳۰ سال است تاریخ در خرم‌آباد تکان نخورده است و سیمای عمران شهری مرکز لرستان شبیه سال‌های قبل شهرهایی همچون اراک و سنندج است نه یک مرکز استان با طبیعت منحصر‌به‌فرد و چشم‌اندازهای طبیعی زیبا!

الفبای عمران شهری، آسفالت است و تا این زیرساخت به سامان نرسد چهره شهر هم تغییر پیدا نمی‌کند و شوربختانه خرم‌آباد سالهاست که درگیر الف الفباست و آن‌قدر که رسانه‌ها و مردم مرکز لرستان از آسفالت گذرها و کوچه‌های شهر نالیده‌اند شاید از افزایش قیمت دلار و ...شکایت نداشته‌اند.

همه می‌دانند آسفالت هم مثل جمع‌آوری زباله اولویت نخست هر شهرداری در هر نقطه‌ این کره خاکی است و اگر مجموعه مدیریت شهری نتواند این دو موضوع ساده و ابتدایی را جمع کند به اصطلاح باید در آن را گِل گرفت؛  شهرداری خرم‌آباد بنابر وظیفه اولیه و روتین خود، زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند اما مدت‌هاست که ناتوان از اجرای آسفالت شهر است و سال‌هاست که در این مورد دست‌ها را به علامت تسلیم بالای سر برده است.

حمیدرضا صفریان عضو شورای شهر خرم‌آباد در این رابطه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به مشکل زیرساخت آسفالت در خرم‌آباد اظهار داشت: یکی از مجموعه‌های مهمی که شورای ششم موفق به احیای آن شد، کارخانه آسفالت شهرداری خرم‌آباد است که نیاز مهم عمران شهری مرکز لرستان است.

وی با اشاره به روند سینوسی فعالیت کارخانه آسفالت، افزود: متاسفانه رئیس قبلی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری خرم‌آباد انگیزه و تخصص لازم را برای سرویس و فعال‌‌نگه‌داشتن کارخانه نداشت و این مجموعه با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کرد.

 

کارخانه آسفالت خرم‌آباد در پی عدم تخصیص قیر تعطیل شد

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به علت اصلی تعطیلی کارخانه آسفالت شهرداری خرم‌آباد، تصریح کرد: سهل‌انگاری مسئولان سبب شد که سهیمه قیر رایگان برای کارخانه تخصیص پیدا نکند و مجموعه تعطیل شود.

صفریان با اشاره به ترک فعل برخی معاونت‌های استانداری و شهرداری‌های استان برای تخصیص قیر رایگان، بیان کرد: نزدیک دو ماه است که کارخانه آسفالت تعطیل است آن هم ایامی که از نظر جوی وقت مناسبی برای انجام آسفالت معابر و خیابان‌هاست.

وی گفت: این چند ماه تا پایان سال به علت نزول برکات آسمانی، انجام آسفالت خیابان و کوچه‌ها با کندی صورت می‌گیرد و این در حالی است که ما فرصت مناسب را به علت ترک‌فعل آقایان از دست داده‌ایم و مردم با توجه به وضعیت خراب معابر از ما انتظار دارند.

 

 بودجه اربعین به لرستان تخصیص نیافت

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، تخصیص پیدا نکردن بودجه اربعین به لرستان آن‌ هم به علت سهل‌انگاری مسئولان را یکی دیگر از ترک‌فعل‌های این چند ماه برشمرد و یادآور شد: ۲ هزار میلیارد تومان سهم اربعین لرستان بوده است اما متاسفانه بازهم به علت بی‌توجهی مدیران، این عدد هنگفت تاکنون به استان تخصیص پیدا نکرده است و آقایان تازه یادشان افتاده و هم‌اکنون به دنبال جذب این بودجه هستند!

صفریان با اشاره به اینکه ۷۰ میلیارد تومان از بودجه اربعین، سهم شهرداری خرم‌آباد است و با آن کارهای عمرانی بسیاری از جمله روشنایی پارک‌ها و ساخت سرویس می‌توان انجام داد تصریح کرد: استاندار لرستان مدیری قوی و باتجربه است اما برخی معاونت‌ها و مدیران در حد و اندازه استان لرستان نیستند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از