حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
استاد الهیات دانشگاه لرستان:

کارهای جهادی نشان‌دهنده ارادت به امام هشتم است

کارهای جهادی نشان‌دهنده ارادت به امام هشتم است

استاد رشته الهیات دانشگاه لرستان گفت: جوانان با انجام کارهای جهادی و خدمت به زائران، ارادت خود را به امام هشتم نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب حاتمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به سالروز شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: وجود بابرکت امام رضا (ع) و خواهرش حضرت معصومه (س) در کشور ایران سبب شده تا کشور رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد.

وی با اشاره به شور و شوق جوانان و نوجوانان برای حضور در حرم امام رضا (ع) و خدمت به زائران، افزود: طبیعتاً کارهای جهادی که در محضر امام رضا (ع) در طول سال صورت می‌گیرد توسط جوانان جهادی باارزش، مؤمن و معتقد سبب شده تا حال و هوای خاصی به برنامه‌های دینی و مذهبی داده شود و امروز می‌بینیم جوانان زیادی در حرم مطهر به هر نوعی در حال خدمت هستند.

استاد رشته الهیات دانشگاه لرستان تصریح کرد: اینکه در لحظه تحویل سال جدید و یا در پایان ماه صفر، میلیون‌ها زائر خود را به مشهد مقدس می‌رسانند، نشان از ارادت مسلمانان و شیعیان به امام هشتم است.

حاتمی بیان کرد: از چند روز قبل از شهادت امام رضا (ع) کاروان‌هایی به‌صورت پیاده راهی این سفر می‌شوند و در واقع برای رسیدن به حرم مطهر، با پای دل قدم برمی‌دارند و طولانی بودن مسیر و خستگی برای زائرانی که به شوق دیدن حرم راهی مشهد می‌شوند، معنایی ندارد.

وی یادآور شد: در این روزها موکب‌هایی برای خدمت‌رسانی به زائران امام هشتم برپا شده و با عشق به زائران خدمات می‌دهند که به‌نوعی می‌خواهند احترام و ارادت خود را به امام رئوف و مهربانی‌ها این‌گونه نشان دهند یا اینکه برخی از منازل در طول مسیر حرکت زائرانی که پیاده راهی این سفر شده‌اند، مانند زائرسرا برای اسکان زائران مهیا شده است.

استاد الهیات دانشگاه لرستان عنوان کرد: همه دنیا امام رضا (ع) را به‌عنوان امام مهربانی می‌شناسند از همین رو این روزها هر کسی در هر جایگاه و شغلی تلاش می‌کند تا با خدمتی به زائران امام هشتم بتواند ارادت خود را نشان دهد و از امام رضا (ع) می‌خواهند که مورد عنایت قرار گیرند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از