حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان:

کارگاه تولیدی حجاب و عفاف دهه‌فجر افتتاح می‌شود

کارگاه تولیدی حجاب و عفاف دهه‌فجر افتتاح می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: کارگاه تولیدی حجاب و عفاف همزمان با دهه‌فجر در لرستان افتتاح می‌شود.

محمدکریم خورشیدوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: باتوجه به اینکه در دسترس قرار گرفتن البسه حجاب در قالب چادر و سایر ملزومات حجاب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است از همین رو راه‌اندازی کارگاه تولیدی پوشاک اسلامی بانوان در استان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این برنامه با همکاری امور اجتماعی استانداری، امور بانوان و با حضور سرمایه‌گذار و مسجد در مرکز استان ایجاد شد که این کارگاه در مسجدی با زیربنای هزار متر مهیای فعالیت این کارگاه شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان تصریح کرد: با راه‌اندازی این کارگاه تولیدی، برای ۶۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار شغل ایجاد خواهد شد که در دهه‌فجر افتتاح می‌شود و البسه اسلامی مورد نیاز بانوان با قیمت مناسبی به دست مصرف کننده می‌رسد.

خورشیدوند از اختصاص اعتبارات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان خبرداد و گفت: ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های پیشگیری از طلاق، مبارزه با اعتیاد و سایر آسیب‌ها بین ۲۲ دستگاه توزیع شده که دستگاه‌ها باید این تسهیلات را در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار دهند.

وی عنوان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا، توزیع تجهیزات ورزشی با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون تومان بین ۱۸۸ مدرسه حاشیه‌نشین بود که دانش‌آموزان به راحتی بتوانند به این وسایل دسترسی داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: تجهیز پارک‌ها در مناطق محروم و حاشیه شهر از برنامه‌هایی بود که در دستور کار قرار داشت به طوری که در پنج شهرستان کوهدشت، الیگودرز، بروجرد، پلدختر و نورآباد بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات در پارک‌ها نصب شده است.

خورشیدوند گفت: هدف اصلی این است که مردم ساکن در مناطق حاشیه شهر و مناطق محروم هم بتوانند از وسایل و امکانات رفاهی، ورزشی، آموزشی بهره‌مند باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از