حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد:

کشف کارگاه غیر مجاز تاکسیدرمی در خرم‌آباد

کشف کارگاه غیر مجاز تاکسیدرمی در خرم‌آباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: یک شکارچی متخلف که دارای یک کارگاه‌ غیرمجاز  تاکسیدرمی در خرم‌آباد بود، دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست، علی سالاروند اظهارداشت: محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد موفق به دستگيری یک شکارچی متخلف که دارای یک کارگاه‌ غیرمجاز  تاکسیدرمی بود، شدند.

وی افزود: بنا بر گزارش واصله مبنی بر وجود آثار و ادوات و سلاح‌های غیرمجاز در منزل یک متخلف سابقه‌دار بلافاصله با دستور مقام قضایی و با همکاری قابل تقدیر نیروی انتظامی شهرستان خرم‌آباد از منزل و مخفيگاه شخص متخلف بازرسی به عمل آمد و در بازرسی از منزل وی یک تخته پوست پلنگ، سه سر شاخ بز کوهی و سه قطعه کبک تاکسیدرمی شده و یک قبضه سلاح پنج تیر ساچمه‌زنی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به ماده ۸ آئین‌نامه اجرایی قانون شکار و صید سال ۱۳۹۸ گفت: هرگونه خرید، فروش، عرضه، نگهداری، واردات و صادرات تاکسیدرمی حیات‌وحش نیاز به تحصیل پروانه‌ از سازمان حفاظت محیط زیست دارد، در غیر این‌صورت جرم محسوب می‌شود و برابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

چنگيز نیازی مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد نیز در این رابطه عنوان کرد: در بازرسی از منزل متخلف و بازجویی‌های اوليه مشخص شد متخلف به صورت غیر مجاز اقدام به تاکسیدرمی گونه‌های جانوری حیات وحش می‌کرده است.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد تصریح کرد: پس از دستگیری فرد متخلف ضمن ضبط گونه‌های تاکسیدرمی شده، پرونده این تخلف صورت‌جلسه و جهت سیر مراحل‌ قانونی تحويل مراجع قضایی شد.

وی ضمن قدرانی از حمايت‌های خوب دستگاه قضایی و همکاری موثر نیروی انتظامی در کشف تخلفات زیست محیطی از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از