حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیر آموزش و پرورش بروجرد مطرح کرد:

کمبود امکانات و زیرساخت‌ها برای برگزاری امتحانات نهایی

کمبود امکانات و زیرساخت‌ها برای برگزاری امتحانات نهایی

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: باتوجه به اینکه امسال ۱۰ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند اما امکانات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات نهایی در بروجرد اندک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، نریمان سبحانی‌نیا ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: امسال امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان برگزار می‌شود اما زیرساخت‌ها مهیا نیست در حالی که این امتحانات نهایی به منزله یک کنکور است و امسال ۵۰ درصد کنکور همین نمره دانش‌آموزان در امتحانات نهایی است.

وی افزود: متاسفانه امکانات لازم را برای برگزاری امتحانات نهایی نداریم که در این راستا چهار سالن ورزشی را قرار است آماده کنیم ولی اگر کفپوش آن‌ها ضربه‌ای ببیند باید میلیاردها تومان پرداخت کنیم.

مدیر آموزش و پرورش لرستان با اشاره به کمبود صندلی برای برگزاری امتحانات نهایی، تصریح کرد: دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) و فرهنگیان تعدادی صندلی در اختیار ما قرار دادند ولی باز هم کم است چرا که امسال ۱۰ هزار دانش‌آموز برای امتحانات نهایی حضور دارند.

سبحانی‌نیا بیان کرد: باید زیرساخت‌ها تا زمان برگزاری امتحانات فراهم شود البته علاوه بر مشکل صندلی، مشکل تهیه کاغذ و دستگاه چاپ برای برگه‌های امتحانی هم داریم و این در حالیست که اعتباراتی برای این مورد اختصاص داده نشده است.

وی یادآورشد: در واقع از اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد ماه، ۱۱ امتحان نهایی را برگزار خواهیم کرد که لازم است همه دستگاه‌ها کمک کنند تا امتحانات نهایی برگزار شود چرا که بیش از یک‌هزار و ۷۸۰ صندلی کم داریم و تا هفته آینده باید این تعداد صندلی مهیا شود. 

مدیر آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به هزینه مدارس هیئت امنایی برای سال تحصیلی جدید، گفت: برای سال تحصیلی جدید شهریه این مدارس در مقطع ابتدایی با ۵۰ درصد افزایش قیمت از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان و شهریه مدارس متوسطه اول و دوم به ترتیب به ۸۰۰ و ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سبحانی‌نیا مهم‌ترین مشکل در آموزش و پرورش را فضای آموزشی برشمرد و عنوان کرد: یکی از مشکلات در این راستا هنرستان دخترانه است که با کمبود فضا مواجه هستیم، از طرفی دبیرستان صدرا نیز نیازمند فضای بیشتری بوده که لازم است خیرین در این راستا پای کار باشند تا مشکلات در این زمینه برطرف گردد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از