حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل بازرسی لرستان:

کمیته رصد مدیران در بازرسی لرستان تشکیل شد

کمیته رصد مدیران در بازرسی لرستان تشکیل شد

مدیرکل بازرسی لرستان از تشکیل کمیته رصد مدیران و کارکنان اداری در بازرسی استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سعید رازانی عصر امروز در جلسه مشترک شورای قضایی لرستان و شورای اداری لرستان که در سالن جلسات فرمانداری پلدختر برگزار شد، اظهارداشت: طبق ماده ۷۳ قانون‌ انتخابات، انجام هرگونه فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان دستگاه‌های اداری در ساعات اداری و هرگونه استفاده از جایگاه، عنوان، مقام یا موقعیت اداری و سازمانی توسط کارکنان برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و به مجازات نقدی درجه ۶ و انفصال موقت از خدمات دولتی از ۶ ماه تا یکسال محکوم می‌شوند.

وی افزود: از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی تقامندیم که ماده ۷۳ قانون انتخابات را نصب‌العین خود قرار دهند. 

مدیرکل بازرسی لرستان با بیان اینکه مدیران نمی‌توانند در ساعات اداری برای هیچ کاندیدای انتخابات فعالیت کنند، عنوان کرد: غیر ساعت اداری هر گونه استفاده از مقام، موقعیت و جایگاه ممنوع است، مدیران توجه داشته باشند که مقام و موقعیت وابسته به آن‌هاست و باید رعایت کنند.

وی بیان کرد: مدیران رعایت کنند که شائبه جانبداری و نقض بی‌طرفی در هیچ مورد مطرح نشود.

رازانی گفت: کمیته رصد مدیران استان متشکل از جامعه و مقامات اطلاعاتی در بازرسی کل استان تشکیل و طبق گزارش‌هایی که به ما می‌دهند کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی دعوت و با آنها صحبت می‌شود.

وی تصریح کرد: استفاده از امکانات و اموال دستگاه‌های اداری برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان یا هر شخص دیگر ممنوع و مرتکب مجازات جرم و سوءاستفاده از امکانات دولتی می‌شود.

مدیرکل بازرسی لرستان خاطرنشان کرد: اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، بازرسان و سایر دست‌اندرکاران اموراجرایی و نظارتی انتخابات در طول مدت مسئولیت و برگزاری انتخابات موظفند در ساعت و محیط اداری و غیراداری بی‌طرفی کامل را حفظ نمایند و نمی‌توانند به نفع یا ضرر کاندیدای انتخابات و مواضع آن‌ها اقدام یا اعلام نظر کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از