حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

گازرسانی به ۵۷۰۰ روستای کشور در دولت سیزدهم

گازرسانی به ۵۷۰۰ روستای کشور در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ روستا در دولت سیزدهم به شبکه گاز متصل شدند

به گزارش سفیرافلاک، مجید چگنی شامگاه چهارشنبه در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ روستا در دولت سیزدهم به شبکه گاز متصل شدند اظهارداشت: ۴۳ شهر و ۸ هزار و ۳۰۰ صنعت در مناطق محروم کشور به شبکه گاز متصل شده‌اند که قابل مقایسه با دوره‌های قبل نیست. 

وی با بیان اینکه توسعه گازرسانی در مناطق و استان‌های محروم کشور در دولت سیزدهم به اندازه دیگر استان‌ها حائز اهمیت است افزود: تلاش شده که طی این دو سال، بیشتر شهرها و روستاهای این استان‌ها از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به اهمیت گازرسانی به مناطق محروم اشاره و عنوان کرد: گازرسانی به هر نقطه‌ای انجام شود به دنبال آن صنعت و شغل نیز ایجاد می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های شرکت ملی گاز را توسعه گازرسانی به استان‌های محروم کشور دانست و بیان کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در حال انجام است و در برخی از استان‌های دیگر نیز لکه‌هایی باقی مانده که در دستور کار قرار دارد.

استاندار لرستان نیز در این دیدار در رابطه با گازرسانی در استان لرستان نیز گفت: در حوزه شهری و روستایی ضریب نفوذ گازرسانی در لرستان به ۹۹ درصد رسیده است؛ ضریب نفوذ گاز روستایی در استان به ۹۷.۸ درصد رسیده که ۱۲.۸ درصد بالاتر از متوسط کشور است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات دولت در زمینه گازرسانی قابل مقایسه با بسیاری از کشورها نیست به طوری که فراگیری گازرسانی که در اختیار همه اقشار جامعه قرار داده شده در دنیا بی‌نظیر است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از