حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی

یادواره ۳۴۶ شهید محله‌اسدآبادی در خرم‌آباد برگزار می‌شود

یادواره ۳۴۶ شهید محله‌اسدآبادی در خرم‌آباد برگزار می‌شود

یادواره ۳۴۶ شهید محله اسدآبادی با حضور فرمانده سپاه لرستان در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، یادواره ۳۴۶ شهید محله بزرگ اسدآبادی چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

این یادواره شهدا پس از نماز مغرب و عشا با حضور سردار نعمت‌الله باقری فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در مسجد امام جعفر صادق (ع) محله اسدآبادی برگزار می‌شود.

یادواره شهدای محله اسدآبادی با همکاری پایگاه شهید اشرفی اصفهانی حوزه نجف و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان برگزار می‌شود.

محله بزرگ اسدآبادی در دوران انقلاب و دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم کرده است به طوری که ۶ شهید دوران پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۲۴ شهید دوران ۸ سال دفاع مقدس و ۱۶ شهید آزادسازی خرمشهر در این محله سکونت داشته‌اند.

در حمله هوایی و موشکی دشمن به این محله که پانزدهم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ رخ داد ۹ شهید آسمانی شدند، همچنین در تاریخ هجدهم اسفند ماه سال ۱۳۶۳، ۵۱ نفر شهید شدند.

در حمله هوایی و موشکی دشمن که در تاریخ ۲۳ دی ماه سال ۶۵ و ۳۰ دی ماه همین سال رخ داد به ترتیب ۱۳ و ۳۳ نفر به شهادت رسیدند.

مجموع کل شهدای حمله هوایی به محله اسدآبادی ۲۰۷ نفر بوده است، شهدای این محله تنها مختص به دوران دفاع مقدس نبوده بلکه ۱۸ شهید امنیت، ترور و درگیری با ضد انقلاب، یک شهید مدافع حرم و یک شهید زنده (سید نورخدا موسوی) در این محله شهید پرور رشد و پرورش یافته‌اند.

محله بزرگ اسدآبادی در ظهر عاشورای سال ۶۱ نیز سه شهید داشته است و در این تاریخ و در عملیات طریق‌القدس دارخوین شهید علی بیرانوند، سردار شهید رجبعلی مشهودی و احمد شکاری آسمانی شدند.

شهدای اسدآبادی در عملیات‌هایی از جمله رمضان، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، آزادسازی خرمشهر، ثامن‌الائمه(ع)، حاج عمران، کربلای ۴ و ۵، والفجر ۶، ۸ و ۹، بیت المقدس ۲ و ۴، بستان، قدر، ذولفقار، مروارید، طریق القدس ۵ و ۷ و مرصاد حضور داشته‌اند.

۲۸ فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس و هشت سردار از شهدای این محله هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از