حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد:

۱۰۲ پرونده زمین‌خواری در بروجرد تشکیل شد

۱۰۲ پرونده زمین‌خواری در بروجرد تشکیل شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: ۱۰۲ پرونده زمین‌خواری در بروجرد تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، یحیی کریمی ظهر امروز در مراسم روز درختکاری که در دانشگاه فرهنگیان بروجرد برگزار شد، اظهارداشت: در راستای کاشت یک میلیارد درخت در کل کشور، چهار میلیون درخت طی چهار سال در بروجرد کاشته می‌شود که امسال یک‌ میلیون اصله نهال در بروجرد تولید شده است که نیمی از این تعداد در نهالستان دولتی و مابقی توسط نهالستان خصوصی تولید شده است.

وی افزود: برای کاشت نهال‌های تولید شده از ظرفیت پادگان‌ها، بسیج و دانشگاه استفاده شده و ۶۰ هزار نهال همزمان با روز درختکاری در بروجرد توزیع می‌شود.‌

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: یکی از طرح‌هایی که در این راستا در دستور کار قرار گرفته، طرح شهید مرادی است که قرار شد در همه مدارس، نهال‌کاری انجام شود و تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نهال در این طرح کاشته شده است. 

کرمی بیان کرد: باتوجه به ضرورت درختکاری و اهمیت این مهم، کوهنوردان نیز ۳ هزار بذر بلوط، بنه، بادامک و بادام در ارتفاعات کپرگه کاشته‌اند.

وی گفت: در بروجرد ۷۷۰ نفر به عنوان همیار طبیعت فعالیت دارند و تلاش می‌شود تا اهمیت درخت و درختکاری و حفاظت از آن ترویج یابد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد یادآورشد: در سال جاری ۱۵۰ هکتار کشت گیاهان دارویی انجام شده است، همچنین ۲۰ هکتار درختکاری از نهال‌های تولیدی صورت گرفته که از مهم‌ترین اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد محسوب می‌شود.

کریمی بیان کرد: مقابله با زمین‌خواران از اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری است و افرادی که می‌خواهند سوءاستفاده کنند مورد برخورد قرار می‌گیرند که امسال در این راستا ۱۰۲ پرونده زمین‌خواری تشکیل شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی امام‌جمعه بروجرد گفت: کاشت و نگهداری از نهال موضوعی است که همیشه مورد تاکید بوده اما لازم است که درختان مثمر کاشته شود تا افراد نیازمند از ثمر آن‌ها بهره‌مند شوند لذا می‌توان پارک درختان مثمر را احداث کرد.

وی افزود: همه باید در راستای حفاظت از منابع طبیعی کوشا باشیم و از تخریب و تهدید آن جلوگیری کنیم از طرفی نباید درختان مضری مانند کاج کاشته شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از