حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان:

۱۰ میلیارد برای مرمت آثار تاریخی هزینه شد

۱۰ میلیارد برای مرمت آثار تاریخی هزینه شد

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای مرمت آثار تاریخی استان هزینه شد و مرمت آثار تاریخی به صورت مستمر در حال انجام است.

زهرا بهاروند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در راستای حفاظت از آثار تاریخی استان لرستان، مرمت این آثار به صورت مستمر انجام می‌شود تا این آثار که میراث گذشتگان است، تخریب نشوند.

وی افزود: کلیه بناها و آثار تاریخی در سطح استان در اولویت مرمت و حفاظت قرار دارند ولی با توجه به تخصیص اعتباراتی که هرساله با هدف مرمت آثار تاریخی داده می‌شود، بناها و آثار ثبت ملی در معرض آسیب بیشتر، با نظر کارشناسان متخصص و با اولویت در دستور کار قرار می‌گیرند که مرمت شوند.

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان عنوان کرد: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته و در راستای حفاظت و مرمت آثار تاریخی استان، سالانه به ترتیب اولویت مرمت بناهای تاریخی در معرض آسیب بیشتر در دستور کار قرار می‌گیرد که در حال حاضر بیش از ۱۰ کارگاه مرمتی در این زمینه فعال است.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان برای مرمت آثار تاریخی طی یک سال گذشته هزینه شده است، گفت: مهلت استفاده از اعتباراتی که برای مرمت آثار تاریخی در نظر گرفته می‌شود، هر سال تا پایان شهریور ادامه دارد و اعتبارات و فعالیت‌های مرمتی بناهای تاریخی تا پایان شهریور ادامه دارند.

بهاروند بیان کرد: ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک نیز در دست اقدام است که از برنامه‌های اولویت‌دار میراث‌فرهنگی است و در این زمینه نیز پیگیری‌هایی انجام می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از