حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/29 شمسی | 2024/10/20 میلادی
۱۰ هزار حافظ قرآن در مدارس تربیت می‌شوند
رئیس اداره امور قرآنی آموزش و پرورش لرستان:

۱۰ هزار حافظ قرآن در مدارس تربیت می‌شوند

رئیس اداره امور قرآنی آموزش و پرورش لرستان گفت: امسال ۱۰ هزار حافظ قرآن در مدارس لرستان تربیت می‌شوند.

ابراهیم عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به تربیت حافظان قرآن در مدارس، اظهار داشت: آشنایی و مأنوس‌کردن دانش‌آموزان و نسل جوان با قرآن امری بسیار ضروری است که در این راستا برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که هر ساله در مدارس برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده قرار شد که بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز لرستانی برای حفظ قرآن تربیت شوند که این دانش‌آموزان جزء ۳۰ قرآن را حفظ می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در دوره قبل ۵ هزار دانش‌آموز لرستانی برای حفظ قرآن تربیت شدند که امسال تلاش کردیم تا این رقم دو برابر افزایش یابد و هرساله بتوانیم تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را برای این موضوع مهم تربیت نمائیم.

عزیزی با اشاره به استعدادیابی دانش‌آموزان نخبه قرآنی، بیان کرد: امسال در دستور کار داریم که نخبگان قرآنی را شناسایی کنیم و بتوانیم با شناسایی و فراهم کردم شرایط برای آن‌ها، حافظان بیشتری در قرآن داشته باشیم تا تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن که رهبری فرمودند را اجرا نمائیم.

وی عنوان کرد: در حوزه عترت نیز موضوع سیره و شناخت زندگی امام علی علیه‌السلام و امام زمان (عج) در نظر گرفته شده تا دانش‌آموزان بتوانند در این بخش شرکت نمایند.

رئیس اداره امور قرآنی آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: از دیگر برنامه‌هایی که امسال در دستور کار قرار گرفته، نواختن زنگ نماز است که این برنامه جزو برنامه درسی می‌باشد.

عزیزی خاطر نشان کرد: خوشبختانه دانش‌آموزان از اجرای برنامه‌های قرآنی بسیار استقبال می‌کنند که تلاش ما این است تا شرایط لازم فراهم شود و بتوانند این استعدادهای خود را نشان دهند به‌طوری که امسال در مسابقات قرآنی مرحله کشوری، چهار نفر از دانش‌آموزان لرستانی موفق به کسب رتبه برتر شدند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از