حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد:

۱۰ پزشک متخصص در بروجرد جذب شد

۱۰ پزشک متخصص در بروجرد جذب شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: امسال ۱۰ پزشک متخصص در شهرستان بروجرد جذب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، محمدرضا امانت‌چی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره ارشاد برگزار شد، اظهارداشت: در شهرستان بروجرد سه بیمارستان با ظرفیت ۵۱۴ تخت و ۸۴ مرکز بهداشتی درمانی فعالیت دارند و خدمات مورد نیاز را به مراجعان و بیماران ارائه می‌دهند.

وی افزود: تلاش شده تا در بیمارستان آیت‌الله بروجردی(ره) خدمات کاملی به بیماران ارائه گردد به‌طوری که با راه‌اندازی بخش ام‌آرآی این بیمارستان روزانه ۵۰ نفر از خدمات این بخش استفاده می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر به بیماران، بخش تخصصی زرینکوب را در بروجرد راه‌اندازی کردیم که زیر نظر بیمارستان آیت‌الله بروجردی(ره) فعالیت دارد.

امانت‌چی بیان کرد: از مهم‌ترین اقداماتی که طی یک سال گذشته در بخش درمانی شهرستان صورت گرفته، راه‌اندازی دستگاه دوم اکسیژن‌ساز در بیمارستان چمران، ایجاد بخش آی‌سی‌یو در این بیمارستان و ایجاد آی‌سی‌یو شماره سه در بیمارستان آیت‌الله بروجردی(ره) است و علاوه بر این اقدامات، سه مرکز بهداشتی درمانی در مناطق روستایی در حال تکمیل هستند که تا پایان سال افتتاح می‌شوند.

وی کمبود نیروی انسانی را یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه درمانی و بهداشتی در بروجرد برشمرد و گفت: کمبود پزشک عمومی یک مشکل کشوری است و تنها مختص این شهر نیست به‌طوری که در حال حاضر ۹ مرکز بهداشتی و ۱۱ مرکز روستایی با کمبود پزشک مواجه هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون برای بروجرد فقط پنج پزشک عمومی جذب شده و این کمبود یکی از مشکلات بخش درمانی و بهداشتی است.

امانت‌چی با اشاره به اینکه مجوز ساخت بیمارستان جدید در بروجرد صادر شده است، افزود: برای ساخت هر تخت بیمارستانی بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است که باتوجه به اخذ مجوز بیمارستان جدید، در حال حاضر اقدامات لازم برای تهیه زمین در حال انجام است که این بیمارستان احداث شود.

وی با بیان اینکه ایجاد دانشکده علوم پزشکی یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی است، گفت: تلاش می‌شود تا در بروجرد به سمت ایجاد دانشکده علوم پزشکی برویم اما شرط نخست این مهم این است که ۶ رشته پیراپزشکی در بروجرد ایجاد شده باشد که در حال حاضر چهار رشته ایجاد شده و تلاش شده تا دو رشته مامایی و بهداشت‌محیط هم به این موارد اضافه گردد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد تصریح کرد: علاوه بر این نیز تلاش می‌شود تا بیمارستان آیت‌الله بروجردی(ره) آموزشی شود که اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

امانت‌چی از جذب ۱۰ پزشک متخصص در بروجرد خبر داد و گفت: امسال دو متخصص داخلی، دو متخصص اطفال، یک جراح مغز و اعصاب، جراح عمومی، ارتوپد، مغز و اعصاب، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و متخصص پوست به بروجرد اختصاص داده شده است که مشکل اصلی برای جذب پزشک متخصص، مسئله اسکان آنهاست.

وی کمبود پرستار را در مراکز درمانی از دیگر مشکلات بخش درمانی عنوان کرد و یادآورشد: در بروجرد بالغ‌بر ۶۰ پرستار کم داریم که در آزمون‌هایی که برای جذب پرستار برگزار شد، در بروجرد کمتر برای رشته پرستاری استقبال شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از