حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان:

۱۱ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی احیا شد

۱۱ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی احیا شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: امسال ۱۱ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

فرزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی راکد یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت شهرک صنعتی است، اظهارداشت: برخی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی طی سال‌های قبل به دلیل مشکلاتی تعطیلی و نیمه‌تعطیل شدند که هرساله تعدادی از آنها با رفع موانع و مشکلات، مجدد به چرخه تولید بازمی‌گردند.

وی افزود: احیای واحدهای تولیدی تعطیل به چرخه تولید علاوه بر اینکه سبب رونق تولید و اقتصاد می‌شود، در امر اشتغالزایی هم موثر است و با احیای هر واحد تولیدی، تعدادی کارگر مشغول به کار می‌شوند و گاهی بعد از احیا نیز زمینه توسعه فعالیت‌های کارگاهی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان احیا شدند که در حوزه مواد غذایی، قطعات پلاستیکی، مواد شوینده، سلولزی، دستگاه‌های پزشکی و پلی‌اتیلن بوده است.

محمدی عنوان کرد: با احیای این واحدها زمینه اشتغال برای ۶۸ نفر از جویندگان کار فراهم شده که این واحدها در شهرک‌های صنعتی خرم‌آباد، ازنا، الیگودرز، نورآباد و منطقه ویژه اقتصادی بوده است که برخی از این واحدها بیش از یک دهه تعطیل بودند که با پیگیری‌های لازم دوباره احیا شدند.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تعدادی از این واحدها که متقاضی دریافت تسهیلات بوده به بانک معرفی می‌شوند، گفت: ۲۶ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی که متقاضی تسهیلات بودند از طرف شرکت شهرک‌های صنعتی استان به بانکها معرفی شدند ولی در مجموع ۶۹ واحد تولیدی در شهرک صنعتی و خارج از شهرک صنعتی متقاضی تسهیلات تبصره ۱۸ بودند تا با دریافت این تسهیلات بتوانند بخشی از مشکلات را برطرف نمایند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: واحدهای کوچک تولیدی واقع در شهرک‌های صنعتی می‌توانند اشتغالزایی خوبی را به همراه داشته باشند از همین رو توجه به رفع مشکلات واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و همچنین حمایت از آنها می‌تواند نقش مهمی در احیا و استمرار فعالیت آنها داشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از