حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

۱۲فروردین، مُهرتائیدی به تثبیت جمهوری اسلامی ایران

۱۲فروردین، مُهرتائیدی به تثبیت جمهوری اسلامی ایران

۱۲فروردین سال ۵۸ و حضورپرشور مردم در پای صندوق‌های رای، مُهر تائیدی به تثبیت جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سراسر تاریخ انقلاب اسلامی ایران روزهایی مهم و ماندگاری دارد که هر یک از این رویدادها تحولی بسیار عظیم را به همراه داشته است، ۱۲ فروردین یکی از روزهای تاریخی است که سرآغاز تحول سیاسی بوده و ملت ایران با حضور در پای صندوق‌های رای، مُهر تائیدی به تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران زدند.

 

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران پایه‌های سلطنت فروریخت و حکومتی برگرفته از اسلام ناب محمدی روی کار آمد، حکومتی که امام خمینی(ره) نقش مردم را در این حکومت بیسار تعیین کننده می‌دانست از همین رو چند ماه بعد از پیروزی انقلاب در روز ۱۲ فروردین سال ۵۸ همه‌پرسی برگزار شد و مردم آزادانه به پای صندوق‌های رای رفتند.

 

ملت ایران در این روز اتحاد و پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشتند و بیش از ۹۸ مردم به جمهوری اسلامی ایران رای «آری» دادند و یکی از مهم‌ترین روزهایی که سرمنشاء تحولات بسیار زیادی در کشور شد، ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان یوم‌الله نیز از آن نام برده می‌شود.

 

امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند انقلاب اسلامی ایران نظامی مبتنی بر رای مردم است، شکل این نوع از حکومت مردمی بوده و مردم در تعیین سرنوشت کشور و انتخاب مسئولان نقش مهمی دارند لذا از همان سال تاکنون ملت ایران در انتخابات مختلف مسئولان را با آراء خود انتخاب می‌کنند و مردم سالاری دینی را نشان می‌دهند.

 

جهادتبیین دستاوردهای انقلاب، نوعی امر به معروف و نهی از منکر است

امیرعلی‌حیدر امیری تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: ۱۲ فروردین روزی است که مردم در این روز رای بالایی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دادند از همین رو هر ساله این روز گرامی داشته می‌شود.

 

وی افزود: سرنگونی حکومت پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نه تنها در ابعاد داخلی تحولات بسیار زیادی را به دنبال داشت بلکه در ابعاد خارجی و بین‌المللی نیز تحولاتی را به همراه داشته چرا که در روز ۱۲ فروردین ملت ایران در واقع مُهر تائیدی بر تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران زدند و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رنگ تحقق گرفت.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به نقش مردم در پیروزی و استمرار انقلاب، تصریح کرد: ملت ایران طی این سال‌ها در همه صحنه‌ها حضور خود را در دفاع از نظام بارها نشان داده‌اند، نمونه اخیر آن راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته و انتخابات ۱۱ اسفند بود که حضور مردم ثابت کرد ملت ایران همچنان علاقمند به نظام هستند.

 

امیری عنوان کرد: دشمن با همه توان یک جنگ تبلیغاتی، رسانه‌ای و روانی را به راه انداخته که در این جنگ شناختی به دنبال شستشوی مغزها و انحراف افکار به خصوص برای نسل جوان است ولی ملت ایران با حضور خود نشان داده‌اند که این نظام را دوست دارند و تا پای جان از ارزشها دفاع خواهند کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه جهادتبیین امروز یکی از مهم‌‌ترین اقدامات است، گفت: همه موظف هستیم که جهادتبیین را در دستور کار قرار دهیم که امروز جهادتبیین در واقع نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و معرفی نظام و دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان بسیار ضروری است.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا یادآورشد: امروز نوجوانان و جوانان ممکن است درک درستی از انقلاب نداشته باشند و با جهادتبیین و بیان دستاوردها می‌توان آن‌ها را با این دستاوردها و موفقیت‌های چشمگیر نظام آشنا کرد.

 

امیری بیان کرد: دشمن تلاش دارد تا با تبلیغات خود بتواند نسل جوان را از آرمان‌ها و ارزش‌ها دور کند لذا تنها با جهادتبیین می‌توان دشمن را ناکام گذاشت و این دستاوردها به گونه‌ای برای نسل بازگو شود که بتوانند از انقلاب محافظت نمایند.

۱۲فروردین، مُهرتائیدی به تثبیت جمهوری اسلامی ایران

 

مردم ایران خودشان در سرنوشت کشور مشارکت می‌کنند

غلامحسین حسینی عضو هیات علمی دانشگاه لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: ۱۲ فروردین روزی است که مردم به استقرار نظام رای دادند و ملت ایران که برای پیروزی انقلاب جوانان زیادی را تقدیم کرده بودند، در این روز با رای آری به استقرار نظام نخستین گام‌های خود را برای مشارکت در تعیین سرنوشت کشور برداشتند.

 

وی افزود: در این روز زنان و مردان به پای صندوق‌های رای آمدند و با حضور پرشور خود به همه دنیا نشان دادند که ملت ایران با استقلال قصد دارد تا قله‌های موفقیت و اقتدار را فتح نماید و امروز می‌بینینم که با توکل به خدا، حضور مردم و امامین انقلاب این انقلاب هر روز پُرشتاب‌تر به مسیر خود ادامه می‌دهد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان تصریح کرد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، ملت ایران همیشه پیشگام بوده و در همه صحنه‌ها حضور پررنگی داشته‌اند و در دفاع از نظام و انقلاب تا پای جان ایستاده که نمونه آن را در دوران هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم که مردم هر کدام چگونه برای دفاع از وطن و ارزشها در صحنه حضور داشتند.

 

حسینی بیان کرد: مردم نظام را از خود می‌دانند و به همین دلیل همه مشکلات و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند، از همین رو ملت ایران ملتی متحد هستند که شایسته خدمت بوده و مسئولان باید با همه توان و جهادی برای خدمت به مردم تلاش کنند.

 

وی عنوان کرد: رای ملت ایران در روز ۱۲ فروردین برگرفته از اعتقادات آن‌ها بود که به نظامی مبتنی بر اسلام و آموزه‌های اسلام رای دادند و امروز جوانان وظیفه دارند به عنوان آینده سازان این کشور در گام دوم انقلاب در راستای تحقق اهداف والای انقلاب تلاش خود را به کار گیرند و مسیر انقلاب را تا ظهور امام عصر(عج) ادامه دهند.

۱۲فروردین، مُهرتائیدی به تثبیت جمهوری اسلامی ایران

 

مردم در ۱۲ فروردین نقشی تاریخ‌ساز داشتند

همایون رهبران کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) در این راستا اظهارداشت: ۱۲ فروردین روزی است که مردم در همه‌پرسی سراسری رای به نظام دادند و این حضور خود را در تاریخ ثبت کردند.

 

وی افزود: در جنگ شناختی، دشمنان تلاش دارند تا با ایجاد شبهه بتوانند افکار مردم خصوصاً نسل جوان را از اصل قضیه منحرف کنند لذا باید گفت تنها کشوری که اصل نظام خود را در فروردین سال ۵۸ و چند وقت پس از پیروزی انقلاب، به رفراندوم گذاشت، جمهوری اسلامی ایران بود، پس جمهوری اسلامی در همه‌پرسی کارنامه درخشانی دارد.

 

کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی(ره) تصریح کرد: باید تلاش کرد تا روایت دشمن در جنگ شناختی بر واقعیت غلبه نکند چرا که امروز دشمن از همه ظرفیت رسانه‌ای و تبلیغاتی خود برای دور کردن جوانان از ارزشها استفاده می‌کند و آنچه که می‌تواند کمک کند تا جوانان در مسیر انقلاب با عزت و اقتدار به راه خود ادامه دهند، جهادتبیین است.

 

رهبران بیان کرد: امروز ضروری است تا حوادث و رویدادهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی ایران به هر شکلی برای نسل جوان بازگو شود تا با همه توان بتوانند از انقلاب و ارزشها دفاع نمایند و این اقدام سبب می‌شود تا دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام بماند.

 

وی گفت: یکی از پُرافتخارترین رویدادهای مهم تاریخ انقلاب، ۱۲ فروردین است که ملت ایران در حیات سیاسی ایران برای اولین بار با حضور خود نقشی تاریخ‌ساز را ایفا کردند وملت ایران در این روز اراده خود را برای تثبیت انقلاب به همه دنیا نشان دادند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از