حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس پژوهش‌سراهای لرستان:

۱۳۰ میلیارد تومان برای تجهیزات پژوهش‌سراها نیاز است

۱۳۰ میلیارد تومان برای تجهیزات پژوهش‌سراها نیاز است

کارشناس پژوهش‌سراهای لرستان گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان برای به‌روز کردن تجهیزات پژوهش‌سراهای استان نیاز است.

مهدی امیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: پژوهش یکی از مهمترین نیازها و مولفه‌ها در حوزه آموزش است که در این راستا دانش‌آموزان از پایه چهارم تا مقطع دبیرستان در حوزه پژوهش می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا در همه شهرهای استان پژوهش‌سرا ایجاد شده تا دانش‌آموزان طبق استعداد و سلیقه‌ای که دارند در رشته مورد نظر مشغول به فعالیت شوند که استقبال دانش‌آموزان لرستانی برای حضور در پژوهش‌سراها بسیار چشمگیر است.

کارشناس پژوهش‌سراهای لرستان با اشاره به ضرورت به‌روز کردن تجهیزات پژوهش‌سراها، تصریح کرد: باتوجه به این که ۱۳ پژوهش‌سرا در شهرهای استان وجود دارد، هر پژوهش‌سرا نیازمند بروز کردن تجهیزات است تا بتوانند دانش‌آموزان مستعد را جذب کنند.

امیری بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته برای تجهیزات هر پژوهش‌سرا بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در مجموع ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای همه پژوهش‌سراهای استان نیاز است تا با به‌روزکردن امکانات و تجهیزات بتوانند به دانش‌آموزان خدمات لازم را ارائه دهند.

وی عنوان کرد: پژوهش‌سراها دارای بخش‌های تخصصی است که هر کدام در رشته خاصی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان با استفاده از این فضاها می‌توانند در امر پژوهش قدم بردارند.

کارشناس پژوهش‌سراهای لرستان با اشاره به جشنواره پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی گفت: امسال از همه شهرهای استان حدود ۱۰ هزار نفر شرکت کردند که در پایان این رقابت‌ها ۴۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

امیری خاطرنشان کرد: این جشنواره در ۸۸ گرایش و در قالب ۱۱ رشته تخصصی برگزار شد که از بین ۴۰۰ نفر برگزیده، تعدادی به عنوان منتخبین در سطح کشور معرفی شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از