حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۱۴۰۰ بازرسی از داروخانه‌های لرستان انجام شد

۱۴۰۰ بازرسی از داروخانه‌های لرستان انجام شد

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: امسال یک‌هزار و 410 مورد بازرسی از داروخانه‌های استان انجام شده که 90 داروخانه تذکر گرفتند.

فرهاد مومنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: بازرسی از سطح داروخانه‌های استان به صورت مستمر انجام می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، ابتدا اخطار و تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار، به کمیسیون ارجاع داده می‌گردد.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و ۴۱۰ مورد بازرسی از داروخانه‌های استان صورت گرفته که ۹۰ داروخانه به دلیل برخی از مشکلات، تذکر گرفتند.

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: داروخانه‌ها با هدف جلوگیری از گران‌فروشی، قاچاق دارو و یا موارد دیگر به صورت منظم و مستمر مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

مومنی با اشاره به اینکه کمبود داروی وارفارین به‌زودی برطرف می‌شود، گفت: این دارو برای بیماران قلبی تجویز می‌شود که طی این هفته و هفته آینده ۹۰ هزار عدد از این دارو در سطح داروخانه‌های استان توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین تا هفته آینده کمبود داروی متی‌مازول که برای بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید مورد استفاده قرار می‌گیرد، برطرف خواهد شد که اولویت توزیع این داروها در داروخانه‌های دولتی سطح استان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از