حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

۲۳واحد صنایع تبدیلی در دولت سیزدهم راه‌اندازی شد

۲۳واحد صنایع تبدیلی در دولت سیزدهم راه‌اندازی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۳ واحد صنایع تبدیلی در دولت سیزدهم در استان لرستان راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سید عماد شاهرخی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد، اظهار داشت: با اقدامات بهره‌وری برای افزایش تولیدات، هر ساله شاهد افزایش تولید محصولات هستیم به طوری که در حال حاضر سالانه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود. وی افزود: یکی از محصولات کشاورزی استان لرستان سیب است که بروجرد قطب این محصول شناخته شده است و به دلیل کیفیت بالایی که این محصول دارد بیش از ۷۰ درصد محصول قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را دارا می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی صورت گرفت به طوری که در ابتدای دولت سیزدهم تولید گندم در استان ۱۲۳ هزار تن بود که با اقدامات انجام شده سال گذشته ۵۳۰ هزار تن گندم تولید شد و امسال طبق پیش‌بینی رقم تولید گندم فراتر از ۵۵۰ هزار تن خواهد رفت.

شاهرخی بیان کرد: افزایش دو برابری گلخانه‌ها در استان، رشد ۵۰ درصدی تولید تخم مرغ، اجرای آبیاری تحت فشار از دیگر اقداماتی است که به برکت دولت سیزدهم رخ داده و در این دولت ۲۳ واحد صنایع تبدیلی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه لرستان ظرفیت قابل ملاحضه‌ای در تولید گیاهان دارویی دارد، یادآور شد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان چهار هزار هکتار بوده که در دولت سیزدهم به ۶ هزار هکتار افزایش یافته است و برنامه‌ریزی شده که این ظرفیت تا ۱۲ هزار هکتار افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حال حاضر برداشت گندم در شهرستان‌ها در حال انجام است که تاکنون ۷۰ هزار تن گندم برداشت شده است که برداشت و خرید از کشاورزان ادامه دارد.

شاهرخی با اشاره به حریق در مزارع افزود: توصیه می‌شود کشاورزان بعد از برداشت محصول، زمین‌های کشاورزی را آتش نزنند چرا که این کار سبب می‌شود تا خاک حاصلخیز از بین برود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از