حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد:

برگزاری ۲ جشنواره برداشت محصولات کشاورزی در لرستان

برگزاری ۲ جشنواره برداشت محصولات کشاورزی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲ جشنواره برداشت محصولات کشاورزی سیب و گردو برگزار شد.

سید عماد شاهرخی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: هرساله همزمان با فصل برداشت محصولات کشاورزی، جشنواره‌هایی به شکرانه نعمت الهی برگزار می‌شود که تاکنون جشنواره گردو در شهرستان سلسله و سیب در بروجرد برگزار شده است و جشنواره انار نیز در کوهدشت برگزار خواهد شد.

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره‌های کشاورزی این است که شهرستان‌هایی که در تولید یکی از محصولات ممتاز و نمونه هستند، معرفی شوند و بتوانند در راستای توسعه این ظرفیت نیز اقدام نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی، عنوان کرد: در راستای کشت‌های پائیزه در سطح استان، ۲۵ هزار و ۷۳۷ هکتار گندم آبی و ۱۱۵ هزار هکتار گندم دیم کشت شده که میزان کشت گندم آبی نسبت به سال گذشته ۹۱ درصد و گندم دیم ۳۳ درصد افزایش یافته است.

شاهرخی بیان کرد: در زمینه تولید کلزا نیز ۲ هزار و ۹۳۰ تن کشت شده که نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته است و این کشت همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه توزیع کود هم نسبت به سال قبل افزایش یافته است، گفت: امسال ۱۴ هزار و ۴۰۲ تن انواع کود در بین کشاورزان توزیع گردید و تلاش شد تا در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تولید و تکثیر بذر گندم ۱۴ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: امسال در زمینه تولید و تکثیر بذر گندم دیم و آبی بالغ‌بر ۲۰ هزار و ۶۲۳ تن تولید شده و با وجود استقبال کشاورزان از این برنامه، بذر اصلاح شده نیز از استان‌های دیگر در اختیار کشاورزان لرستان قرار گرفت، همچنین بذر جو هم به میزان ۲ هزار و ۳۰۸ تن تولید شد که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش داشته است.

شاهرخی با اشاره به تلاش بسیج کشاورزی در زمینه آموزش، اظهارداشت: در راستای طرح جهش تولید در دیمزارها، بسیج کشاورزی تعدادی را آموزش دادند که در کنار کارشناسان برای رونق و تولید و همچنین بهره‌وری بیشتر تلاش نمایند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از