حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی لرستان:

۲ هزار هکتار از اراضی لرستان نهال‌کاری شد

۲ هزار هکتار از اراضی لرستان نهال‌کاری شد

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی لرستان گفت: ۲ هزار هکتار نهال‌کاری و بذرکاری در عرصه‌های مختلف استان انجام شده است.

احسان سهرابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: یکی از اقدامات مهم و اساسی در راستای کاشت نهال در دولت سیزدهم، طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور است که این طرح در دستور کار همه استان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: سهم استان لرستان در راستای اجرای این طرح، کاشت ۳۰ میلیون نهال است که باید طی چهار سال انجام شود که برای تولید نهال مورد نیاز در اجرای این طرح از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی استفاده شده است.

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی لرستان تصریح کرد: در سال اول اجرای این طرح، ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال توسط نهالستان‌های استان تولید شد که طی سه سال بعد نیز این میزان نهال تولید خواهد شد.

سهرابی عنوان کرد: تاکنون ۸۰۰ هکتار نهال‌کاری و یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار بذرکاری در استان انجام شده که بذرهای استفاده شده در این برنامه، همگی از نوع گونه‌های بومی جنگلی هستند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منابع طبیعی و بسیج سازندگی در راستای اجرای طرح کاشت نهال در استان، گفت: برهمین اساس قرار است که با استفاده‌ از ظرفیت بسیج، ۶۰ درصد جانمایی و کاشت نهال توسط بسیج سازندگی انجام شود که نهال مورد نیاز از سوی منابع طبیعی تهیه شده که در اختیار نیروها برای کاشت قرار می‌گیرد.

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی لرستان یادآورشد: در سال دوم اجرای این طرح، در استان حدود ۲ میلیون نهال تولید شده که با استفاده از همه ظرفیت‌ها تلاش می‌شود تا نهال‌ها در مکان‌هایی که از قبل جانمایی شده، کاشته شوند.

سهرابی خاطرنشان کرد: اجرای طرح کاشت نهال سبب می‌شود تا شاهد افزایش فضای سبز در نقاط مختلف استان باشیم از همین رو منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ارزشمند است که باید در راستای ترویج حفاظت از جنگل و منابع طبیعی، این طرح به خوبی اجرا شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از