حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

۳هزار واحد نهضت ملی مسکن واگذار شد

۳هزار واحد نهضت ملی مسکن واگذار شد

طی مراسمی امروز با حضور بذرپاش، ۳ هزار نهضت ملی مسکن در لرستان واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، صبح امروز با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، ۳ هزار و ۱۹۱ واحد منزل مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در لرستان به متقاضیان آن‌ها واگذار شد.

همزمان با واگذاری این تعداد منزل مسکونی، عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۳۴۸ واحد مسکن ملی نیز در استان آغاز شد و همچنین یک‌هزار قطعه زمین در راستای اجرای طرح نهضت ملی واگذار گردید.

مهرداد بذرپاش در حاشیه واگذاری این واحدهای مسکونی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پروژه نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات بسیار خوب در دولت شهید رئیس بود و برای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد اجرا شده و از این تعداد ۵۶۰ هزار واحد منزل مسکونی به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح در راستای تامین زمین مورد نیاز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار هکتار تامین شده است، همچنین در حوزه روستایی عملیات ساخت ۵۵۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده که تاکنون از این رقم ۳۰۰ هزار واحد واگذار شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در دولت سیزدهم قرار بود یک میلیون قطعه زمین روستایی واگذار شود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تاکنون ۶۰۰ هزار قطعه تحویل داده شده است.

بذرپاش با اشاره به اجرای این پروژه در استان لرستان، عنوان کرد: در لرستان ۳ هزار هکتار زمین برای این طرح نیاز است که تاکنون ۲ هزار هکتار از زمین‌های مورد نیاز تامین شده است که امروز هم شاهد واگذاری بیش از ۳ هزار واحد منزل مسکونی بودیم.

وی با اشاره به پروژه مسکن مهر نیز، گفت: در دولت سیزدهم از تعداد ۲۴۰ هزار واحد منزل مسکونی مسکن مهر، ۱۳۸ هزار واحد تحویل داده شد و ۱۰۲ هزار واحد باقی مانده که با توجه به پیشرفت این واحدها، تعداد زیادی تا پایان سال واگذار خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت بعدی بتواند پروژه نهضت ملی را ادامه دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از