حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان:

۳ رویداد مهم گردشگری در لرستان برگزار می‌شود

۳ رویداد مهم گردشگری در لرستان برگزار می‌شود

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان گفت: ۳ رویداد مهم گردشگری امسال در استان لرستان برگزار می‌شود.

به‌ گزارش سفیرافلاک، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، حجت‌اله عباسیان اظهارداشت: امسال برگزاری جشنواره ملی چوقا در الیگودرز، جشنواره تال و جشنواره ملی فرهنگی اقوام ایرانی در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال در این حوزه رویدادهای مهمی از جمله جشنواره بازی‌های محلی«دال پلان»، جشنواره قیقاچ و جشنواره غذاهای محلی در استان برگزار شد.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان عنوان کرد: جشنواره ملی فرهنگ اقوام ایرانی به عنوان رویدادی که در سال‌های اخیر با حضور استان‌های مختلف کشور در محل قلعه فلک‌الافلاک برگزار شده، امسال نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره تال نیز با توجه به ثبت جهانی کمانچه در دست اقدام است گفت: لرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه موسیقی محلی دارد که باید به نحو مطلوبی معرفی شود.

عباسیان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه توسعه گردشگری تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار لازم سه دوره آموزشی کوتاه‌مدت ویژه بخش خصوصی با عناوین توانمندسازی کارکنان مراکز اقامتی و‌ پذیرایی، توانمندسازی بلدهای محلی و دهیاران روستاهای گردشگرپذیر و توانمندسازی دست اندرکاران گردشگری سلامت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره آموزشی کوتاه‌مدت یک‌روزه با عنوان گردشگری روستایی نیز برای آموزش همکاران و روستاهای هدف گردشگری استان در دست اقدام است خاطرنشان کرد: علاوه بر این، دوره مجازی اصول کنترل پروژه و نظارت بر طرح‌های گردشگری نیز به تعداد ۳۸ نفر از کارکنان این دستگاه برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از