حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل بیمه سلامت لرستان:

۵میلیارد تومان هزینه درمان زوج‌های نابارور پرداخت شد

۵میلیارد تومان هزینه درمان زوج‌های نابارور پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: در دولت سیزدهم ۵ میلیارد تومان هزینه درمان به زوج‌های نابارور پرداخت شده است.

محسن اسدبیگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی در حوزه بیمه سلامت انجام شد به طوری که در حوزه جوانی جمعیت یک‌هزار و ۴۴۰ زوج نابارور در استان نشان‌دار شدند و برای کمک‌هزینه درمان ناباروری این افراد بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: در حوزه کمک به بیماران صعب‌العلاج نیز ۲۶ هزار و ۶۴۰ بیمار نشان‌دار شدند که در مجموع ۴۳ میلیارد تومان کمک هزینه خدمات بستری و سرپایی پرداخت شده که از این مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به موسسات و ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بیماران پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه ۱۲ مرکز طرف قرداد توان‌بخشی در استان وجود دارد، تصریح کرد: این مراکز ۵۹ کُد خدمات را ارائه می‌دهند و تاکنون ۱۲ میلیارد تومان برای خدمات این حوزه در بخش‌های کار درمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی، ارتوپدی فنی و بینایی سنجی پرداخت شده است.

اسدبیگی عنوان کرد: برای ارائه خدمات بیشتر به افراد تحت پوشش بیمه سلامت، تعداد موسسات طرف قرارداد به یک‌هزار و ۱۰۵ موسسه در دولت سیزدهم افزایش یافته و یک‌هزار میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به رشد بیمه شدگان در دولت سیزدهم، گفت: با توجه به اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه قرار دارند، از این تعداد ۹۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر به صورت رایگان بیمه شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از