حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۶۵ درصد جمعیت لرستان غربالگری شدند

۶۵ درصد جمعیت لرستان غربالگری شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون بیش از 65 درصد جمعیت هدف پویش ملی سلامت در لرستان غربالگری شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، مریم کوشکی با تاکید بر لزوم حضور فعال کارشناسان و روسای شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها در پویش ملی سلامت، اظهارداشت: مدت محدودی تا پایان پویش ملی سلامت در کشور باقی‌مانده است و سرعت، دقت و کیفیت در غربالگری‌ها باید در نظر گرفته شود که در زمان باقی‌مانده بتوانیم صددر صد جامعه هدف را غربالگری کنیم.

وی افزود: در راستای خرید تجهیزات شامل دستگاه فشارسنج، دستگاه تست قندخون، کیت و... مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و تا تاریخ پنجم دی ماه دانشگاه در پویش ملی سلامت در رتبه ۹ قرار دارد به‌طوری که ۶۵/۸۵ درصد جمعیت هدف پویش ملی سلامت غربالگری شده‌اند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری پویش ملی سلامت، گفت: شناسایی افراد مبتلا به پرفشاری خون و دیابت مهم‌ترین هدف این پویش بوده و این در حالی است که افراد شناسایی شده باید تحت مراقبت قرار گیرند.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: در مدت باقی‌مانده باید تبلیغات محیطی درخصوص اطلاع رسانی و دعوت مردم به پویش پررنگ‌تر شود و آموزش لازم برای اجرای کیفی غربالگری‌ها به مردم ارائه گردد، همچنین ناظرین اجرای پویش ملی سلامت باید توجیه شده و آموزش‌های لازم به کارشناسان تیم‌های غربالگر ارائه شود تا شاهد اجرای کیفی غربالگری‌ها و بهتر شدن رتبه دانشگاه در این پویش باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از